van der Horst

Hungaroring: Mercedes en Audi klasse apart in de kwalificatie

AMG-Team AKKA ASP - Mercedes AMG GT3
AMG-Team AKKA ASP - Mercedes AMG GT3
Voor de voorlaatste wedstrijd in de Blancpain GT Sprint Series zitten de teams op de zonovergoten Hungaroring, waar al snel duidelijk werd dat Mercedes en Audi dit weekend de te kloppen constructeurs waren. Tijdens Q3 was het uiteindelijk Felix Rosenqvist in de AKKA ASP Mercedes #88 die de omloop zeven honderdsten van een seconde sneller aflegde dan Christopher Mies in de WRT Audi #33 die hij deelt met Enzo Ide.
WRT Audi R8 LMS
WRT Audi R8 LMS
De eerste twaalf plaatsen worden liefst ingenomen door of een Mercedes of een Audi, met als enige uitzondering de GRT Lamborghini #63 op de negende plaats. Het was overigens een moeilijke sessie voor de rijders, niet alleen omwille van de hitte maar ook omdat er constant tijden werden geschrapt voor het overschrijden van de track limits. Voor de kleinste misstap kregen de piloten de rekening dus onmiddellijk gepresenteerd. Op het einde kon gelukkig wel een stand worden opgemaakt en daarop zagen we op de tweede startrij de Mercedes #84 van Dominic Baumann gevolgd door de WRT Audi #1 van Laurens Vanthoor, een auto die hij deelt met Frédéric Vervisch.

Alessio Picariello
Alessio Picariello
De auto van Laurens' broer Dries, de WRT Audi #4, lukte een achtste tijd in de handen van teamgenoot Robin Frijns. Alessio Picariello zette dan weer een mooi debuut neer, onze landgenoot mocht de beslissende Q3 afwerken en deed het daarin niet onaardig met een twaalfde tijd voor de Phoenix Racing Audi #5, meteen goed voor de pole in de Silver Cup. Op de Bentley #8 van Maxime Soulet verliep alles minder goed, zij raakten niet tot in Q3 en zullen straks rond de klok van 17u15 pas als 20e mogen beginnen aan de kwalificatiewedstrijd.

Foto's: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Blancpain GT Sprint op zaterdag 27 augustus 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Budapest.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons