van der Horst

Hungaroring: winst voor Matsushita - Rowland vóór Leclerc

Nobuharu Matsushita - ART Grand Prix
Nobuharu Matsushita - ART Grand Prix
Nobuharu Matsushita (ART GP), teamgenoot van Stoffel Vandoorne in 2015, heeft zijn tweede seizoenszege te pakken in de Formule 2. De Japanner bleef in een voor hem rustige wedstrijd Oliver Rowland (DAMS) en Nyck de Vries (Rapax) voor, twee rijders die gisteren ook al op het podium te vinden waren. De autoritaire leider in de tussenstand, Charles Leclerc (Prema), werd vierde en ziet Rowland zo ietsjes dichter komen, tot op 50 punten. De Brit vergroot wel zijn voorsprong op de numero drie in de tussenstand, Artem Markelov (Russian Time), die net als gisteren geen punten pakte. Bij de teams heeft DAMS nu 46 punten voorsprong op Prema Racing.
Oliver Rowland - DAMS
Oliver Rowland - DAMS
Bij de start waren zowel Alexander Albon (ART GP) op pole als Norman Nato (Arden) naast hem slecht weg en het was Matsushita vanop plaats vier die de leiding over nam voor Luca Ghiotto (Russian Time) en de Vries. Albon en Nato zakten helemaal terug tot buiten de top vijf. Matsushita reed ronde na ronde weg van Ghiotto en bouwde een voorsprong uit terwijl de Italiaan de rest wat ophield. Na een foutje van de Japanner kropen de achtervolgers weer dichter maar opnieuw sloeg Matsushita een kloofje naar Ghiotto toe. 

Nyck de Vries - Rapax
Nyck de Vries - Rapax
Zes ronden voor het einde kon de Vries, onder druk van Rowland, eindelijk voorbij Ghiotto geraken, enkele bochten later gevolgd door Rowland en Leclerc. Ghiotto zou uiteindelijk helemaal terug zakken tot achtste plaats vanwege bandenproblemen. Matsushita won de race zonder al te veel zorgen. Rowland haalde in de slotfase nog de Vries in en werd tweede. Leclerc eindigde sterk vierde met een haperende versnellingsbak, vóór Nato die zich dus nog tot vijfde kon rijden. De volgende wedstrijd is binnen een kleine maand, op ons eigen Spa-Francorchamps.

Foto's: Georges De Coster, Racing International Photography & GP2 Series



  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons