van der Horst

Iedereen klaar voor een spetterende editie MENZO 24 Hours of Zolder

Circuit Zolder logo
Circuit Zolder logo
Het aftellen is nu zijn laatste week ingegaan en na de sensatie van het WK Rally in Duitsland met onze landgenoot Thierry Neuville en tijdens hetzelfde weekend de F1 in Spa, is de autosportliefhebber nu klaar voor de MENZO 24 Hours of Zolder. Tijdens het weekend van 31 augustus en 1 september staat Circuit Zolder bol van spanning, spektakel en entertainment. Op het circuit is er een strijd gedurende 24 uur tussen prototypes, GT’s en toerwagens, naast de piste is er muziek, ambiance en feest. Een reden om er niet bij te zijn? Eigenlijk is er die niet, maar dan nog kan u de finish van de race zondag live op VIER volgen!
Pascal Ursi
Pascal Ursi
Circuit Zolder vormt met de MENZO 24 Hours of Zolder de brug tussen de vakantie en de eerste schooldag, wat meteen op zich al een perfect excuus is om er nog eens tussen uit te knijpen. “Niet enkel de racefan zal zijn ding op onze omloop vinden, het hele gezin kan heel de dag en nacht mee van ons evenement genieten”, aldus Marketing Manager van Circuit Zolder, Pascal Ursi. “Er is uiteraard de race, maar daarnaast is er heel wat kinderanimatie, tot karting toe, de optredens, met Zohra, REGI en op de startgrid Noa Neal, en feesten kan ook, tot in de late uurtjes zelfs. Opvallend, onze hele paddock is uitverkocht wat betreft VIP-voorzieningen, wat er op wijst dat niet alleen het grote publiek naar Circuit Zolder wil komen, maar tevens de ondernemers van onze regio! Als we daar ook nog eens een stevige mediacoverage bijtellen, met de steun van onder meer VIER, het Belang van Limburg, MENZO en andere belangrijke mediaspelers, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat de MENZO 24 Hours of Zolder een evenement met een stevige fundering is. Last but not least zien we ook heel wat aanvragen van de pers om er bij te zijn, dus ook daar zitten we goed.”

Thierry Deflandre
Thierry Deflandre
Uiteraard kan ieder sportevenement steeds beter en Algemeen Directeur Thierry Deflandre gaat dan ook de vraag over het deelnemersveld niet uit de weg: “We verwachten tussen de 20 à 25 wagens aan de start van de race, wat uiteraard lager is dan het objectief dat we ons vooraf gesteld hadden. Het is niet mijn gewoonte om excuses te zoeken, maar wel om een analyse van het gegeven te maken en op basis daarvan voor de toekomst oplossingen te vinden. We hadden vooraf gesteld dat we zouden streven naar 20 gesloten wagens en 20 open bolides. Voor die laatste categorie waren er afspraken en onze partner zou streven naar dat aantal. Door omstandigheden buiten onze controle om, zien we dat van dat aantal geen sprake is. Wat onze categorieën aangaat, zitten we op 15 à 16 GT’s en toerwagens, dus 75 à 80% van het vooropgestelde objectief en dat is naar mijn inziens meer dan behoorlijk. Andy Jaenen en zijn hele team hebben de afgelopen maanden bergen werk verzet om ons streefdoel te bereiken. Reken zelf maar even uit waar we zouden uitkomen indien er evenveel prototypes op de deelnemerslijst hadden gestaan. Rest er voor ons gedeelte goed 20 à 25% of een vijftal wagens die er niet zijn. Daar besluit ik dat de crisis toch wel een hand heeft in de cijfers. Heel lang stonden die extra wagens wel op de deelnemerslijst, van teams die de duidelijke intentie hadden om te starten, maar om budgettaire redenen zijn een aantal wagens dus ondertussen verdwenen. Laat me wel toe om te zeggen dat ik moet vaststellen dat als wagens waar een budget van goed 5000 euro per rijder wordt gevraagd, niet vol raken, er geen steen naar de promotor of organisator moet worden gegooid. In die context zijn er andere elementen die spelen. We gaan dan ook zeer snel weer met de betrokken spelers rond de tafel zitten om zo het werk naar volgend seizoen toe te hervatten. Daarbij zijn mogelijk ook nieuwe partners, met wie we samen aan ons project kunnen werken. In die context ga ik ook de vraag niet uit de weg of de race weer in een kampioenschap kan ingepast worden. Wij blijven 100% in onze race geloven en geven dan ook vandaag al afspraak voor de editie 2014. Ik verwijs in laatste instantie nog graag naar het feit dat geen enkele andere race in ons land, op de F1 na, zoveel mediacoverage krijgt als deze editie van de MENZO 24 Hours of Zolder. De afwezigen hebben dus echt wel ongelijk!

Tijdens de MENZO 24 Hours of Zolder zien we overigens ook twee andere raceklassen aan het werk, met op donderdag en zaterdag, de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux en zaterdag de Belgian Historic Cup en Belgian Youngtimers.

Wat die laatste betreft, is het maximale aantal inschrijvingen voor de startgrid bereikt”, weet Pascal Ursi, “dus de liefhebbers van De Tomaso, Ford GT40 en andere Lotus Elan, afspraak zaterdagvoormiddag op onze omloop.”

Circuit Zolder press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Nationaal op woensdag 28 augustus 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Hours of Zolder.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons