van der Horst

Imola: Jota Sport Zytek vertrekt van op de pole

Jota Sport - Zytek Z11SN Nissan
Jota Sport - Zytek Z11SN Nissan
Het was Filipe Albuquerque, uitgeleend door Audi, die de JOTA Sport Zytek ZSN11-Nissan de pole positie voor de 4 uren van Imola bezorgde met een ronde in 1:33.974. De Thriet by TDS Morgan-Nissan, winnaar in Silverstone start van op de tweede plaats. De tweede lijn wordt gedeeld door de Signatech Alpine A450-Nissan en de Murphy Prototypes Oreca 03-Nissan. De Newblood by Morand Racing Morgan en de Race performance Oreca 03-Judd nemen dan weer de derde startlijn in.
  • Powercars
SMP Racing Ferrari 458 Italia GTE
SMP Racing Ferrari 458 Italia GTE
In de GT klasse was het opnieuw Ferrari dat de debatten domineerde. Bij de GTE’s was het niet SMP Racing, nochtans snelste tijdens de vrije trainingen, maar Kessel Racing dat de snelste tijd neerzette, Matteo Cressoni legde een ronde af in 1:39.920 en zette daarmee de Ferrari 458 Italia op een tiende startplaats algemeen. De tweede tijd was voor de SMP Racing Ferrrari #72 terwijl de derde tijd voor het AF Corse exemplaar met #54 was. Pas op de tiende plaats vinden wij de eerste niet-Ferrari met de Gulf Racing UK Porsche.

Ook in de GTC categorie was de pole voor Ferrari, Mikkel Mac was er de snelste (negentiende algemeen) op de 458 Italia van het Formula Racing team met een tijd van 1:42.082. Ook plaatsen twee en drie waren voor Ferrari maar de vierde tijd was voor de ART GP McLaren #98. Bij de Belgen noteerden wij een mooie tweede startplaats in de GTC klasse voor de AF Corse Ferrari van Adrien De Leener, terwijl wij de ProSpeed Competition Porsche terugvinden op een tiende plaats bij de GTC’s. Zesendertig wagens zetten een tijd neer , de AF Corse Ferrari GTC #62 kwam niet aan rijden toe.

Foto's: European Le Mans Series



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in European Le Mans Series op zondag 18 mei 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Imola.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons