van der Horst

Jimmy De Breucker en Mario Timmers over de keuze voor Mercedes

Jimmy De Breucker en Mario Timmers
Jimmy De Breucker en Mario Timmers
Op woensdag 15 november 2017 organiseerde het WCB Racing Team een persvoorstelling om de plannen voor het seizoen 2018 uit de doeken te doen. Centraal in de voorstelling stond de beslissing om over te stappen naar de GT4-klasse met de imposante Mercedes AMG GT4. Autosport.be sprak met WCB-bezielers Mario Timmers en Jimmy De Breucker over de beweegredenen achter die keuze.
Stefaan Schoonjans & Mario Timmers
Stefaan Schoonjans & Mario Timmers
"Ik heb eigenlijk mijn ganse leven privé al met Mercedes-wagens gereden", vertelt Mario Timmers aan Autosport.be. "Voor mij is het dus geen vreemde keuze, want de relatie met Mercedes en AMG is bijzonder positief. Het grote probleem was echter dat Mercedes tegen de 24 Hours of Dubai, onze eerste race met de Mercedes AMG GT4, slechts een vijftiental exemplaren van de nieuwe wagen kon afgewerken. Er is enorm veel interesse, men vertelde ons dat er al 150 bestellingen zijn binnengekomen. Het feit dat wij bij de eerste batch van 15 uitgeleverde wagens zullen zitten en het feit dat we bovendien een tweede wagen mochten bestellen, is dus wel redelijk exclusief."

Mercedes-AMG GT4
Mercedes-AMG GT4
"De keuze voor Mercedes was er ook één vanuit het oogpunt van betrouwbaarheid", valt Jimmy De Breucker zijn zakenpartner bij. "We keken ook o.a. naar BMW en Audi voor een nieuwe GT4, maar het verhaal bij Mercedes klonk toch wel bijzonder goed. Men heeft ontelbare uren in de ontwikkeling gestoken en men is in feite vertrokken vanaf de snellere GT3-specificatie, de wagen die al heel wat endurance-races op zijn conto mocht schrijven. Dit betekent dat het meer dan snor moet zitten met de betrouwbaarheid, maar dat men ook wel weet waarop te letten om de runningkosten te beperken."

Jimmy De Breucker
Jimmy De Breucker
"Los van alle kosten, is het leuke van heel dit project dat we het onder vrienden kunnen doen", lacht De Breucker. "Ook de contacten met Tom zijn eigenlijk heel vlot gelegd. We geraakten aan de praat in Paul Ricard tijdens een race van de 24H Series van Creventic en van het één kwam het ander. Ik denk dat we als team ook wel een meerwaarde kunnen bieden aan iemand als Tom. We bieden hem stabiliteit, een richting. Hij moet niets bewijzen en kan zich focussen op het bijleren. Dat geldt trouwens ook voor Mario en mijzelf en laat ons niet vergeten dat we in eerste instantie in de autosport gestapt zijn vanuit zakelijk oogpunt. We proberen via de autosport zakelijke contacten te leggen en samenwerkingen op te zetten met bijvoorbeeld aannemers. Autosport is een uitstekend marketingmiddel gebleken tot nu toe, dus waarom zouden we onze blik elders naartoe wenden?"

Foto's: Marnik Mouchaers, Martijn Wouters, QSR press & Mercedes-AMG



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Circuit op donderdag 23 november 2017.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons