Jubileumjaar Supercar Challenge kan eindelijk starten
Testdagen
V-Max Racing Management organiseert op zaterdag 27 juni een testdag op het nieuwe F1-circuit van Zandvoort voor alle Hankook raceseries die zij organiseren, dus naast de Supercar Challenge ook de Ford Fiesta Sprint Cup en de Mazda MX-5 Cup. Daarmee krijgen alle rijders volop de gelegenheid de nieuwe baan te verkennen. Op zaterdag 12 juli vindt de tweede testdag plaats op Circuit Zolder.Begin seizoen
De start van dit verlate seizoen zal van 7 tot en met 9 augustus plaatsvinden op Circuit Zolder met de Zolder Superprix. Dit eerste evenement zal waarschijnlijk nog zonder publiek verreden worden, maar er is goede hoop dat de vier volgende evenementen wel met gasten en publiek verreden kunnen worden. V-Max Racing Management volgt hierin de adviezen en voorschriften van de KNAF en NOC-NSF met wie ze in samenwerking werkbare protocollen hebben uitgewerkt. Vooraf aan elk evenement zullen aan alle betrokkenen de dan geldende protocollen per mail worden verzonden.Mooie evenementen
Het tweede evenement is van 6 t/m 7 september op TT Circuit Assen, met als mooi affiche de DTM, de Deutsche Tourenwagen Masters. Een tweede bezoek aan Assen volgt van 25 tot en met 27 september met de Gamma Racing Day. In dit bijzondere jaar past het dan wel weer dat de Voorjaarsraces van 9 tot en met 11 oktober worden gereden op Circuit Zandvoort. Het seizoen wordt zoals gebruikelijk afgesloten met de Hankook Finaleraces op TT Circuit Assen. Door allerlei verschuivingen was het helaas niet mogelijk Spa op de nieuwe kalender te zetten. Voor volgend jaar heeft V-Max echter weer evenementen op Spa toegewezen gekregen.Divisies
In de Supercar Challenge wordt gereden met wagens van diverse merken en met verschillende motorvermogens binnen een doordacht technisch en sportief reglement. De indeling blijft vrijwel gelijk aan die van afgelopen seizoen, alleen de Supersport 1 divisie wordt wat terug gedraaid naar het niveau van de standaard TCR-wagens als benchmark. De verhoudingen per divisie zijn: GT (+ 3.4 kilo per pk), Supersport 1 (+ 4.1 kilo per pk), Supersport 2 (+ 4.8 kilo per pk) en Sport Divisie (+ 5.6 kilo per pk). Deze indeling is gemaakt op basis van de verhouding tussen het lege wagengewicht met rijder en het motorvermogen aan de wielen en wordt gecontroleerd met een Powerlog systeem.De GT- & Prototype-divisies
De GT-divisie is bedoeld voor de officiële GT3’s, wagens met een geweldige uitstraling en een prachtig geluid. De prototypes zijn verdeeld in drie divisies, de gesloten wagens met het silhouet van een Le Mans Proto zoals de Ginetta G57 en de Ligier P3. Een tweede groep met open CN-bolides als de Norma en Wolf GB08 die qua snelheid niet veel onder doen voor de eerste groep en een derde divisie voor de Radical SR3 en Praga R1.Powered by Hankook
Hankook is opnieuw de vaste bandenleverancier van de Supercar Challenge. De service wordt uitgevoerd door Racetyres uit Zandvoort onder leiding van Jan Paul en Danny van Dongen.Internet en social media
De Supercar Challenge is te volgen via de website, Facebook, Instagram en het eigen YouTube-kanaal supercarchallengetv.Nieuwe kalender Supercar Challenge 2020
- 27 juni – Testdag – Circuit Zandvoort
- 12 juli – Testdag Circuit Zolder
- 7-9 augustus – Zolder Superprix – Circuit Zolder (B)
- 4-6 september – DTM – TT Circuit Assen
- 25-27 september – Gamma Racing Day – TT Circuit Assen
- 9-11 oktober – ‘Voorjaarsraces’ – Circuit Zandvoort
- 30 oktober-1 november – Hankook Finale Races – TT Circuit Assen
Persbericht Supercar Challenge powered by Hankook
Tweet