van der Horst

Kaapstad: Ken Block en Guillaume De Ridder voorlopig op pole

Guillaume De Ridder - RX2
Guillaume De Ridder - RX2
Dit weekend wordt in het Zuid-Afrikaanse Kaapstad de laatste manche van het World RX en RX2 afgewerkt. De kampioenen zijn gekend, maar voor de ereplaatsen zal nog ferm worden geknokt. Zowel de World RX als de RX 2 hebben op zaterdag reeds twee van de vier kwalificatieheats afgewerkt en hebben met Ken Block en onze landgenoot Guillaume De Ridder twee verrassende voorlopige poles opgeleverd. Op zondag worden nog twee kwalificatieheats afgewerkt waarna de twaalf beste naar de halve finales gaan.
  • Powercars
Timmy Hansen - Peugeot 208 Supercar
Timmy Hansen - Peugeot 208 Supercar
In World RX waren de beste chrono’s voor Timmy Hansen en Janis Baumanis, maar de Amerikaan Ken Block, die aan zijn laatste wedstrijd toe is met de Ford Focus in het WK Rallycross, was met een vijfde en een tweede chrono de meest regelmatige en voert de tabellen aan voor Baumanis en kersvers wereldkampioen Kristoffersson, die een lekke band kreeg.

In de strijd om de vice titel waarin de Noor Solberg één puntje voorsprong telt op de Zweed Ekström, zijn beide aan elkaar gewaagd met een voorlopige negende en tiende plaats en dus een licht voordeel voor Solberg. Timerzyanov en Loeb vallen voorlopig buiten de top twaalf die doorgaat naar de halve finales.

Ken Block - Ford Focus Supercar
Ken Block - Ford Focus Supercar
In RX2 staat onze landgenoot Guillaume De Ridder op een voorlopige pole na twee schitterende snelste chrono’s. Zijn grote rivaal voor de vice titel Dan Rooke staat op een voorlopige vierde plaats en het wordt quasi onmogelijk voor De Ridder om alsnog de vice titel te pakken. Maar een overwinning tijdens het afsluitende weekend zou reeds een kroon zijn op het werk van deze rookie in RX2.  

Foto's: Johnny Loix
 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in FIA World Rallycross Championship op zaterdag 11 november 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Zuid-Afrika.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons