Kortnieuws in de aanloop naar de Grote Prijs van Australië
Volgens Toto Wolff ligt de gedaalde populariteit van F1 in Duitsland aan de jarenlange dominantie van Michael Schumacher en Sebastian Vettel. Het Duitse volk is verzadigd van F1, heeft er een indigestie aan overgehouden en kijkt naar andere sporten aldus de teambaas van Mercedes F1. Wellicht zal de Grote Prijs van Duitsland dit jaar toch kunnen doorgaan met dank aan datzelfde Mercedes. Als Bernie Ecclestone geen financieel akkoord kan vinden met Hockenheim of de Nürburgring, is Mercedes bereid om voor 'zijn' grand prix een duwtje in de rug te geven.
Bij Ferrari blaakt men van vertrouwen na de positieve wintertests. Hoewel de titel er voor dit jaar niet zal in zitten, zal hij sowieso tegen 2018 binnen zijn en hopelijk vroeger, aldus teambaas Sergio Marchionne. Volgens de Italiaan staat Ferrari nu al op gelijk hoogte met Red Bull Racing en is de sfeer binnen de Scuderia in vier maanden tijd volledig omgeslagen in positieve zin. Marchionne: 'Sebastian en Kimi zijn gelukkig. Maar Mercedes mag niet onderschat worden. Vorig jaar hebben ze een fantastisch seizoen gereden en ze zijn klaar om dat te herhalen. We zullen proberen hen tegen te houden'. Dat Williams in 2014 vaak het enige team was dat Mercedes kon volgen is men al snel vergeten in Maranello.
Lotus heeft een nieuwe testpiloot. Of beter gezegd: testpilote. De 26-jarige Carmen Jorda zal zich vooral richten op het werk in de simulator maar sporadisch zou ze een vrije training kunnen meerijden. De reacties over haar benoeming zijn allerminst positief bij haar collega's. Hoewel de Spaanse al veel ervaring heeft gaande van European F3 Open naar Indy Lights en zelfs de LMP2-klasse van de Le Mans Series heeft zo nooit potten kunnen breken. De laatste drie seizoenen reed ze GP3 Series en in die drie jaar scoorde ze... nul punten. Velen vragen zich af of Lotus niet gewoon publiciteit zoekt door een knappe vrouw aan te trekken. Onder andere haar voormalige GP3-collega's Rob Cregan, Richie Stanaway en Mitch Evans zijn niet karig met commentaar.
Foto's: Marussia F1 Team, Red Bull Racing, Georges De Coster & Ferrari
Tweet