Kris Meeke aan de start van de Dakar 2024 met een OT3 van het G Rally Team
“Eerst en vooral ben ik heel blij dat ik de kans krijg om opnieuw aan de Dakar deel te nemen, nog steeds de beroemdste rallyraid in de wereld”, aldus Kris Meeke. “In 2021 reed ik al in de T3-categorie. We hadden nogal wat problemen, maar we wilden de opgedane ervaring graag gebruiken om het nog een keer te doen! Kees Koolen, die aanvankelijk was ingeschreven voor dit OT3 G Rally Team, kon uiteindelijk niet deelnemen en ik wil hem bedanken voor zijn vertrouwen. Zijn bijrijder Wouter Rosegaar was namelijk... al mijn bijrijder in 2021! Ik vertrek dus op bekend terrein en het scenario kan niet beter zijn. Tijdens mijn bezoeken aan de Dakar in 2020, 2021 en 2022, hoe kort ook, heb ik de OT3's in actie kunnen zien. De betrokkenheid van G Rally Team, het team van Guillaume de Mévius, dat de ontwikkeling van deze machines heeft voortgezet, is lovenswaardig. We weten dat de OT3 nu een van de benchmarks is in deze categorie. Ik kijk er dus echt naar uit om achter het stuur van de machine te kruipen en ik wil iedereen bedanken die bij dit project betrokken is geweest..."
In de rangen van het G Rally Team, zorgt de mogelijkheid om met een toppers als Kris Meeke in de Dakar samen te werken dan ook voor het nodige enthousiasme…
“Het is zeker goed nieuws voor het team dat we een rijder hebben kunnen vinden ter vervanging van Kees Koolen, die het hele seizoen bij ons was”, gaat Guillaume de Mévius verder. “Ik ben heel blij dat het Kris Meeke is. Kris en Wouter hebben al samen gereden, dus ze kennen en mogen elkaar. Met het G Rally Team hebben we altijd rallyrijders willen aanmoedigen om over te stappen naar de discipline rallyraid, zoals ik drie jaar geleden heb gedaan. Ik ben dan ook bijzonder blij om te zien dat enkele van de topnamen uit de rallysport geïnteresseerd zijn in deze discipline. Met Kris Meeke kunnen we er zeker van zijn dat we opnieuw het potentieel van de OT3 zullen demonstreren en vooraan in de klasse zullen strijden.”
De Dakar 2024 belooft voor iedereen, deelnemers en team, maar ook voor de mechaniek erg zwaar te worden. Met een start in Alula en vervolgens twaalf proeven in veertien dagen en een aankomst in Yanbu, na een tocht van 7891 kilometer, waarvan 5000 tegen de chrono, belooft het dus inderdaad intens te worden!
G Rally Team
Tweet