Laguna Seca: Eerste IMSA overwinning dit jaar voor Laurens Vanthoor
In de DPi-klasse waren het Ricky Taylor en Helio Castroneves die met hun Acura Team Penske DPi de overwinning behaalden nadat het team een tactische beslissing nam. Nochtans was het de zusterwagen van Dane Cameron en Juan-Pablo Montoya die aan de leiding reed, maar met het oog op de titel, besloten zij om in de laatste bocht de posities te wijzigen. De Whelen Engineering Racing Cadillac van Pipo Derani en Felipe Nasr - tevens nog een kandidaat voor de titel - eindigde als derde. Hierdoor vat het Amerikaans/Braziliaans duo de Mobil 1 12H Sebring aan met een voorgift van 2 punten op de Cadillac van Wayne Taylor Racing en 9 punten op de rode Cadillac, waar alleen Derani nog kans maakt op de titel bij de piloten. Dat terwijl in LMP2-klasse de titel al zeker naar PR1/Mathiassen Motorsports gaat, gezien zij als enige in de klasse aan de start kwamen.
In GTD was het de Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian Acura van Mario Farnbacher en Matt McMurry, die met de overwinning aan de haal ging, voor de Turner Motorsport BMW van Bill Auberlen en Robby Foley en de tweede Acura van Meyer Shank Racing met Alvaro Parente en Misha Goikhberg achter het stuur. Hiermee pakken Farnbacher en McMurry de leiding over in de tussenstand, maar de Sprint Cup - waar alleen de korte races tellen - ging naar de AIM Vasser Sullivan Lexus en Aaron Telitz.
Foto's: Porsche AG - IMSA
Tweet