van der Horst

Le Castellet: DKR Engineering wint na onwaarschijnlijk einde

DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
De eerste manche van de Michelin Le Mans Cup zit er op en het werd een race met een onverwacht einde. Ben Barnicoat en Maurice Smith waren quasi zeker van een eerste overwinning, totdat de Cool Racing Ligier een lekke band opliep op anderhalve minuut van het einde van de wedstrijd. Hierdoor kregen Jean Glorieux en Laurents Hörr een vrijgeleide om de eerste overwinning aan DKR Engineering te schenken. Glorieux was overigens niet de enige Belg op het podium, aangezien Motorsport 98 met Eric de Doncker tweede eindigde.
De Brusselaar reed een solide stint en eens hij het stuur overgaf aan ploegmaat Dino Lunardi, was het podium binnen bereik. Dankzij het wegvallen van Cool Racing promoveerden zij naar een tweede plaats met een mooie voorsprong op de MV2S Racing Ligier van Cresp/Jouanny die derde werd. De derde Belg in het veld, Tom Cloet, deed het ook niet onaardig. Samen met teamgenoot Moritz Kräntz eindigde de Mühlner Motorsport Duqueine op een vijfde plaats, achter de Graff wagen van Kaiser/Penttinen.

Bij de GT3's stond er geen maat op de Iron Lynx Ferrari van Giacomo Piccini en Rino Mastronardi. Zij haalden het van de Kessel Racing Ferrari van Murad Sultanov en Paolo Ruberti en de tweede Iron Lynx Ferrari met Claudio Schiavoni en Andrea Piccini aan het stuur.

Foto: Michelin Le Mans Cup



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in GT3 Le Mans Cup op zaterdag 18 juli 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Le Castellet.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons