Le Castellet: Nielsen Racing wint nipt na chaotische race
Vooraan leek polesitter Josh Skelton met de Cool Racing Ligier op weg naar een zekere overwinning, totdat de Brit tweemaal de pits moest opzoeken en bij deze laatste zelfs een brandje had ter hoogte van de motor. Hierdoor kreeg Noble de leiding in handen, nadat hij zich had opgewerkt van achterin het veld. De andere Cool Racing Ligier van Bell werd zijn eerste belager en de laatste verplichte pitstop zou uiteindelijk uitmaken wie er ging winnen. Noble besloot een ronde eerder te pitten en dit werkte, want hij hield zijn landgenoot een halve tel achter zich, dat uiteindelijk een seconde aan de meet zou worden. Onze andere landgenoot Eric de Doncker reed met ploegmaat Dino Lunardi naar een tiende plaats, terwijl Mühlner Motorsport als veertiende en negentiende over de meet bolde.
In GT3 werd het een dubbel voor Herberth Motorsport, al was dit wel met een uitzonderlijk ongewone tactiek. Beide Porsche's stonden namelijk maar liefst drie keer in de pits, waarvan tweemaal tijdens de safety car periode en zij kwamen als bij wonder op kop te liggen in het laatste halfuur. Robert Renauer en Ralf Bohn mochten de zegekrans in ontvangst nemen, terwijl Alfred Renauer en Daniel Allemann nipt de Iron Lynx Ferrari van Rino Mastronardi en wederom een goede Logan Sargeant voorbleven. Sarah Bovy reed met haar Ferrari een goede race, waar zij zelfs even op een tweede plaats lag. Door de verschillende strategieën viel ploeggenote Dorianne Pin terug naar achteren, maar de Franse werkte zich toch nog op naar een vierde plaats. Na de race kreeg de winnende Porsche een tijdstraf omdat Renauer niet voldoende lang het stuur had genomen en ging de zege naar de andere Herberth Motorsport Porsche voor beide Iron Lynx Ferrari's.
Foto's: Michelin Le Mans Cup
Tweet