Audi gebruikt zijn Formule E-MGU voor Dakar Rally debuut
Audi ontwikkelt de hoogspanningsbatterij ook in eigen huis. In de Formule E is dit een spec-onderdeel geleverd door een leverancier aan alle teams. De energie voor het opladen van de accu wordt geleverd door de viercilinder TFSI-motor van de DTM. “Het belangrijkste is dat onze aandrijflijn volledig elektrisch is. De TFSI-motor wordt alleen gebruikt om de batterijen op de klassementsproeven op te laden", aldus Roos. "De accu moet tijdens het rijden worden opgeladen, aangezien er momenteel geen andere opties zijn om dat ergens in de woestijn te doen."
Audi heeft belangrijke stappen gezet op weg naar zijn debuut in de beroemde Dakar Rally in januari 2022. Het concept van zijn prototype is bijna afgerond en wordt halverwege het jaar voor het eerst getest. Door elektrische aandrijflijnen te gebruiken wil het Duitse merk zijn componenten testen onder extreme omstandigheden. Zo kunnen ze later geïntegreerd worden in toekomstige wegauto's. Audi is van plan om ook op alle verbindingsfasen van de Dakar Rally volledig elektrisch te rijden.
Foto: Audi
Tweet