van der Horst

Lefebvre eerste leider in Rally van Wallonië

Stéphane Lefebvre - Citroën DS 3 R5
Stéphane Lefebvre - Citroën DS 3 R5
Op vrijdagavond werd de Rally van Wallonië op gang geschoten met twee Super Show etappes van telkens 3,42 km op de Citadelle van Namen. Meteen liet de Franse WRC en ERC kampioen Lefebvre verstaan dat hij is gekomen met één doel, deze wedstrijd winnen voor Citroën met Pieter Tsjoen in het kuipje als navigator.
Freddy Loix-Johan Gitsels - Skoda Fabia S2000
Freddy Loix-Johan Gitsels - Skoda Fabia S2000
De Franse beschermeling van Sébastien Loeb reed tweemaal de snelste chrono en gaat rusten als eerste leider.

Tweemaal moesten de piloten over de Citadelle en ondanks zijn zeer gebrekkige kennis van het parcours liet het Franse talent zien wat hij waard is. Hij was met de Citroën DS 3 R5 tweemaal een fractie sneller dan Loix in zijn Scoda Fabia S2000 die volgt op 2 seconden. Kampioenschapsleider Kris Princen volgt in zijn Peugeot 208 T16 R5 op 4,6 sec. en bleef nipt de meerdere van de Citroën DS 3
Kris Princen - Peugeot 208T16 R5
Kris Princen - Peugeot 208T16 R5
van Cherain, terwijl Bouche de eerste WRC is in het rijtje en met zijn Ford Fiësta WRC volgt op net geen 10 seconden.  De derde Citroën DS 3 R5 in het rijtje, het exemplaar van Vincent Verschueren, is voorlopig zesde op 11,6 seconden van de leider. Hij bleef de meerdere van Becx (Ford Fiësta R5), Allart (Skoda Fabia WRC), Grooten (Citroën C4 WRC) en Collard (Mitsubishi Lancer EVO X).

Van alle toppers bleef alleen Bonjean niet van pech gespaard toen hij problemen ondervond met de startprocedure van zijn Citroën Xsara WRC.

Na deze gesmaakte opener van het verlengde weekend wordt het op zaterdag pas menens met drie lussen van telkens vijf KP’s met 140 km tegen de chrono.

Foto's: RIP



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Belgian Rally Championship op vrijdag 1 mei 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally van Wallonië.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons