LM Racing klaar voor nieuwe titelstrijd
Wat het racen betreft zal er voor LM Racing tegenover vorig seizoen binnen de Belcar Historic Cup visueel niet veel veranderen. Desondanks werd er afgelopen winter hard gesleuteld in het atelier van LM Racing. Luc moet in platform 3 (tussen 1982 en 1990) zijn titel verdedigen en zal dit opnieuw doen met zijn inmiddels legendarische gifgroene Porsche 964 3.8 RS.
Luc Moortgat: “We staan momenteel verder dan de vorige seizoenen op een kleine maand van het startschot. We hebben wijzigingen aangebracht aan het chassis en de ophanging terwijl de motor een revisie heeft ondergaan. De wagen moet 1075 kg wegen en we komen van 900 kg in het verleden. Niet gemakkelijk om een ideale gewichtsverdeling te vinden. Door de schaarste van Pirelli zijn we ook genoodzaakt om richting Michelin te gaan en dat vraagt ook wat aanpassingen. Maar de chrono’s tijdens de eerste tests waren veelbelovend en we konden trainen met regenbanden en slicks”.
Ook Ilaria, vice kampioenen in platform 4 (1991 to 2000) en titelverdedigster in Klasse 4C (1600 tot 2000cc) rijd met de identieke Clio Williams van vorig seizoen, maar ook zij zal normaliter sneller voor de dag komen. De Clio Williams wordt voorzien van een upgrade aan de motor en een aangepaste versnellingsbak. Momenteel ontbreken nog onderdelen, maar meer dan waarschijnlijk zal de wagen tijdig klaar zijn voor de aftrap van het seizoen.
Beter doen dan vorig seizoen kan amper met een titel in platform 3 en een vice titel in platform 4, maar de concurrentie zit niet stil en dus moet ook LM Racing het materiaal constant blijven evolueren.
Maar zoals reeds gezegd is LM Racing meer dan racen in de Belcar Historic Cup. De grijze Porsche 911 van 1987 en de witte Porsche 964 Cup van 1990 waarmee Luc Moortgat en Pierre-Yves Paque destijds onderweg waren, staan klaar voor de verhuur, net als een Porsche GT3 996, een Clio Cup en een BMW M240 waarmee Luc nog meereed tijdens de 24 Hours of Dubai. Ook nog een Ferrari 458 Challenge staat klaar om getemd te worden tijdens incentives.
Daarenboven is men bij LM Racing druk in de weer met enkele juweeltjes zoals de Iso Rivolta V8 en de de Tomaso Pantera Groep 4 die op korte of middellange termijn zullen te bewonderen zijn tijdens FIA races voor historsche wagens. Deze wagens moeten over een FIA HTP (Historisch Technisch Paspoort) beschikken en worden terug origineel opgebouwd zoals ze destijds reden. De roll out van de Iso Rivolta V8 was in ieder geval zeer goed terwijl de de Tomaso Pantera Groep 4 nog in de steigers staat.
Luc Moortgat: “Buiten de Belcar Historic Cup staat nog niets vast voor komend seizoen. De kans dat we enkele FIA races doen is reëel terwijl de Spa 6 Hours ook nog tot de mogelijkheden hoort. Vorig seizoen hebben we deze gereden met een Ford Mustang uit 1965 en dat is me heel goed bevallen,” besluit een enthousiaste Luc Moortgat.
Foto's:Bravo Racing / Niels Vaeck / Ronald Janssens / LM Racing
Tweet