Lohéac: Nabeschouwing Pauwels Motorsport
Bij de start van de eerste heat pakte Koen het eerder voorzichtig aan en deze tactiek loonde want in de eerste bocht gingen zowel Lundh, Bråten als Nordgård in de fout. Onze man uit Leopoldsburg pakte zo de leiding en wist deze tot aan de finish te behouden. Deze knappe heat overwinning leverde hem ook nog eens de beste heattijd op voor Castoral, Tohill en Enlund. Voor de tweede kwalificatie heat stond Koen dan ook samen met hen aan de start. Na een schitterende kopstart maakte Koen echter een stuurfout op het einde van de eerste ronde. Dit koste hem de heat overwinning en er werd een mindere zesde tijd gerealiseerd. Op zaterdagavond paste het team nog enkele setup wijzigingen toe en hiermee voelde Koen zich vanaf de warming up op zondag morgen veel beter. In de derde heat ging onze Ford garagehouder samen met Bråten, Castoral en Nordgård van start. Na een knappe heat en juiste jokerstrategie wist Koen zijn tweede heat overwinning op zak te steken en een mooie tweede heattijd te realiseren. Na een reeks met Tohill, Castoral en Lundh finishte Koen als derde in de vierde en laatste kwalificatie manche. Deze derde plaats leverde hem eveneens een derde heattijd op. Na deze vier kwalificatieheats werd onze man uit Leopoldsburg als tweede gerangschikt en hiermee stond hij op de polepositie in zijn semi-finale!
Samen met Koen stonden in zijn semi-finale Lundh, Enlund en Bråten op de startgrid. De Zweed Daniel Lundh wist Koen bij de start te verschalken en reed zo naar de overwinning in deze semi-finale voor onze Ford garagehouder. In de grote finale stond Koen dus op de tweede start rij met langs hem Robin Larsson. Op de eerste rij zagen we Tohill en Lundh en rij drie was voor Castoral en Enlund. Na een knappe start wist Koen als derde door de eerste bocht te komen, maar kreeg hierbij van Larsson een stevige tik op de achterbumper. Deze werd hierdoor tot tegen de band gedrukt wat voor heel wat rookontwikkeling zorgde. Door deze slepende achterbumper en als gevolg hiervan een lekke band kon Koen zijn kansen in de finale dus niet te volle verdedigen. Finaal eindige onze man uit Leopoldsburg als vijfde al had er zeker na de knappe start en goede resultaten in de reeksen een podiumplaats kunnen inzitten.
Reactie Koen: Dit was een fantastische en geweldige race, racen voor 60.000 toeschouwers geeft toch wel een extra dimensie! We hebben het hele weekend constant gepresteerd en een tweede plaats achter de ongenaakbare Tohill was ook zeker haalbaar geweest. De aanrijding in de eerste bocht en de daaropvolgende lekke band besliste er anders over.
We verstevigen onze derde plaats in de tussenstand al zal het nog zwaar worden de laatste twee wedstrijden want er zijn nog 6 piloten die in aanmerking komen voor het derde schavotje.
Ik denk dat we na de sterke wedstrijd in Engeland nu ook weer bewezen hebben in goede vorm te zitten en die gaan we proberen vast te houden tot het einde.
Komend weekend zal Pauwels Motorsport aan de start komen van de voorlaatste wedstrijd voor het BK rallycross op het Duivelsbergcircuit in Maasmechelen. Koen hoopt er alvast zijn goede prestaties met de Supercar Focus MK2 te bevestigen en wat korter bij leider Kuypers te sluipen om zo de strijd voor de titel spannend te houden tot de laatste wedstrijd in oktober.
Pauwels Press
Tweet