van der Horst

Londen: Nick Cassidy op dreef in vrije training twee

Nick Cassidy - Envision Racing
Nick Cassidy - Envision Racing
Vandaag staat er in Londen de eerste van twee races voor de finale van de Formule E op het programma, al werd er net voor de middag nog een laatste vrije training afgewerkt. Daar was Nick Cassidy (Envision Racing) de snelste in en dit geeft tegenover zijn voornaamste tegenstanders voor de titel aan dat de Kiwi er klaar voor is. Al zijn Jake Dennis (Avalanche Andretti) en Mitch Evans (Jaguar) niet veraf.
Na Nissan gisteren was het vandaag de beurt aan Envision Racing om goed vertegenwoordigd te zijn bovenaan de tabellen, al waren de condities op de baan een pak anders dan de avond ervoor. Cassidy zette de snelste tijd neer en teamgenoot Sébastien Buemi eindigde als derde. Deze laatste is ook goed bezig en kan wel eens verrassen tijdens de kwalificaties en race vandaag. Tussen beide heren was het Dan Ticktum (NIO 333) die zich ertussen nestelde. Wel moest de training op minder dan een minuut van he einde gestopt worden met een rode vlag, nadat Robin Frijns (ABT Cupra) crashte op een snel stuk van het tracé. De Maastrichter kon wel zijn wagen terug naar de pits brengen, maar niemand kon zo zijn start testen.

Jake Dennis - Avalanche Andretti Formula E
Jake Dennis - Avalanche Andretti Formula E
Met Cassidy voorop geeft hij wel aan dat de strijd om de titel nog niet over is. Maar dat is ook het geval bij Dennis en Evans. Beiden parkeerden zich respectievelijk op een vijfde en zesde plek. Hoewel de Brit het uiterlijk niet liet zien, hoorde je wel over de boordradio dat er nog klachten over de wagen waren, weliswaar in mindere mate dan gisteren. Het zal dus een interessant gegeven worden tijdens de kwalificaties om 13:40 uur. Tot slot besloot Stoffel Vandoorne (DS Penske) deze sessie met de negende tijd.

Foto's: Formula E



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 29 juli 2023 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Londen 1.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons