Lydden Hill: Kan Volkswagen de lijn doortrekken?
De Keersmaecker kijkt reeds uit richting EK in Noorwegen en Zweden
Ondertussen trapt Kristoffersson met zijn Polo op de hielen van regerend kampioen Ekström en zal Solberg er alles aan doen om het gat met de koplopers kleiner te maken. Lydden Hill is een circuit met klimmen en dalen en dus zullen de snelste motoren de bovenhand krijgen op de stuurmanskunst. Dat is in ieder geval de visie van Michaël De Keersmaecker die zichzelf opnieuw positioneert rond de 15de stek.
De Keersmaecker: "We waren niet ontevreden na Mettet, al zullen veel supporters deze uitspraak niet verwachten van mij. Wij spaarden kosten noch moeite om een wagen van de laatste generatie op te bouwen door mensen die dagelijks intensief met deze sport bezig zijn en ook voor grote teams werken, en dan nog zien we de rest van ons weg rijden op de rechte stukken. We gaan nu in Lydden Hill experimenteren met nieuwe differentielen omdat het verschil nu eenmaal te groot is met de toppers. We moeten trouwens roeien met de riemen die we hebben, want het topmateriaal is gewoonweg niet te koop. Ik ga nu uitgebreid testen met het oog op de volgende wedstrijd voor het EK RX in Noorwegen om nadien in Zweden op mijn uitverkoren omloop te racen. Indien alle testen goed verlopen, dan moet een plaats in de halve finales in het EK minstens haalbaar moeten zijn."
Foto's: Johnny Loix
Tweet