van der Horst

Lydden Hill: Volkswagen baas

Solberg & Kristoffersson - VW Polo Supercar
Solberg & Kristoffersson - VW Polo Supercar
De vijfde manche van het World RX is vandaag op gang geschoten in het Britse Lydden Hill. Zoals we reeds eerder schreven in de preview, zijn de Volkswagen Polo's opnieuw de snelste van het ganse lot. Na twee kwalificatieheats op zaterdag was het in tegenstelling tot de race in Mettet ditmaal Petter Solberg die in beide heats de snelste chrono op de tabellen zette voor ploegmaat Kristoffersson. De rest moest seconden inleveren.
Mattias Ekström - Audi S1 Supercar
Mattias Ekström - Audi S1 Supercar
Zowel de eerste als de tweede manche ging naar de Noorse VW-rijder Petter Solberg, telkens met enkele tiende van een seconde voor op zijn Zweedse ploegmaat Johan Kristoffersson. De top vijf was tweemaal identiek met leider Mattias Ekström (Audi), Andreas Bakkerud (Ford Focus) en Timmy Hansen (Peugeot) die tussen de twee en de vijf seconden moesten inleveren. Toomas Heikkinen (14de in de tweede Audi), Niclas Grönholm (16de in zijn Ford Fiësta) zijn twee toppers die zich in de gevarenzone bevinden gezien enkel de top 12 doorgaat naar de halve finales. Voor Kevin Hansen (21ste Peugeot) en Reinis Nitiss (24ste in de derde Audi) die door pech de tweede manche niet afmaakten, moet er al een mirakel gebeuren om nog aanspraak te maken op een plaats binnen de top 12.

Michaël 'MDK' De Keersmaecker - Ford Fiësta Supercar
Michaël 'MDK' De Keersmaecker - Ford Fiësta Supercar
Michaël De Keersmaecker is druk aan het testen met andere differentiëlen op zijn Ford Fiësta richting de Europese manches in Noorwegen en Zweden. Hij staat op een voorlopige 22ste plaats.



Bij de TouringCars en in RX2 hebben we met Steve Volders en Guillaume De Ridder twee Belgen binnen de top 3.
   
Foto's: Johnny Loix
Info: Frieda Loix



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in FIA World Rallycross Championship op zaterdag 27 mei 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Groot-Brittannië.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons