van der Horst

Macau: Marciello op polepositie om zichzelf op te volgen, Dries Vanthoor tweede

Raffaele Marciello (BMW)
Raffaele Marciello (BMW)
Raffaele Marciello (BMW) heeft een - hoe kan het ook anders - incidentrijke kwalificatiesessie voor de FIA GT World Cup afgesloten met de snelste rondetijd. De Italiaanse titelverdediger in Macau start dus op polepositie, voor zijn merkgenoot en WRT-rijder Dries Vanthoor. De sessie werd vroegtijdig stopgezet door een zware klapper van Lambo-rijder Luca Engstler, waardoor heel wat rijders tijdsverbeteringen in rook zagen opgaan.
Dries Vanthoor (BMW)
Dries Vanthoor (BMW)
De titelhouder in Macau is ondertussen overgestapt van Mercedes naar BMW, maar dat lijkt hem niet te deren. Raffaele Marciello was in de Chinese gokstad een halve tiende van een seconde sneller dan onze landgenoot Dries Vanthoor (WRT BMW). Gezien de topsnelheid van de M4 GT3, lijkt de zege het merk uit München nu al niet meer te kunnen ontglippen.

Laurens Vanthoor
Laurens Vanthoor
Laurens Vanthoor (Porsche) had zeker op meer gehoopt dan een zevende plaats, maar werd in de slotfase de kans op een betere rondetijd ontzegd door een zware crash voor Luca Engstler. De Lamborghini-rijder mag zo goed als zeker een kruis maken over de rest van het weekend. De oudere van de Vanthoor-broers krijgt op de vierde startrij mede-Porsche-rijder Alessio Picariello naast zich.

Ook slachtoffer van de vroege rode vlag was tweevoudig winnaar Edoardo Mortara (Lamborghini), die op die manier genoegen moest nemen met de elfde tijd. Laurin Heinrich (Porsche) en Jules Gounon (Mercedes) liepen schade op en kwamen zo amper of niet aan rijden toe.

De kwalificatierace voor de FIA GT World Cup start morgen om 6.50 uur Belgische tijd.

--- Uitslag kwalificatiesessie FIA GT World Cup Macau ---

Foto: FIA - Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in FIA GT3 op vrijdag 15 november 2024 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Macau.
  • St. Paul Raceteam

Copyright 2000-2025 Autosport.be - Contacteer ons