van der Horst

Macau: Yvan Muller ontzegt Norbert Michelisz pole voor race 1

Yvan Muller - Lynk&Co 03 TCR
Yvan Muller - Lynk&Co 03 TCR
Yvan Muller vertrekt zaterdag in de openingsrace vanop de pole. Norbert Michelisz leek kort voor het afvlaggen op weg naar de snelste tijd maar moest uiteindelijk vrede nemen met de tweede startplaats nadat Muller dankzij de slipstream van neef Yann Ehrlacher met 2:28.661' een nieuw ronderecord vestigde en nog 68/1000sten beter deed. Andy Priaulx, Ehrlacher en Thed Björk onderstreepten de dominantie van de Lynk&Co 03 met een derde, respectievelijk vijfde en zesde tijd. Kevin Ceccon verbaasde door zijn Alfa Romeo Giulietta Veloce op een sterke vierde startplaats neer te poten.
Norbert Michelisz - Yvan Muller - Andy Priaulx
Norbert Michelisz - Yvan Muller - Andy Priaulx
Rob Huff (VW Golf) moet zijn ambities voor race 1 enigszins bijstellen, de Brit vertrekt pas als zevende en krijgt Gabriele Tarquini (Hyundai), SLR-teamgenoot Benjamin Leuchter (snelste rookie) en Mikel Azcona (Cupra) achter zich aan.

Audi tekende voor een tegenvallende kwalificatie; onze landgenoot Frédéric Vervisch (Comtoyou) trok met een elfde tijd nog het best zijn streng, merkgenoot Jean-Karl Vernay (Leopard Racing) strandde op een teleurstellende zeventiende stek.
 
Mehdi Bennani crasht
Mehdi Bennani crasht
Honda kwam er vrijdagochtend evenmin aan te pas: puntenleider en merksnelste Esteban Guerrieri klokte pas de dertiende tijd. De  Argentijn krijgt bovendien een gridpenalty nadat Munnich Motorsport besloot diens motor voor de kwalificatiesessie voor races 2 en 3 te vervangen. Normaliter snoept rivaal Michelisz hem zaterdag dan ook opnieuw de leiding in de puntenstand af.

De sessie werd één enkele keer met code rood onderbroken nadat Mehdi Bennani zijn Volkswagen Golf GTI TCR in de vangrail plantte.

Macau - Uitslag Qualifying Race 1
 
Foto's: DPPI



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Cup op vrijdag 15 november 2019.
  • LTF

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons