Total 24 Hours of Spavan der Horst

Magny Cours: Nabeschouwing 2CV Racing Cup

De 2CV’s kregen uiteraard het trouwe gezelschap van de C1 en samen namen ze op Pasen de piste van Magny-Cours meer dan acht uur in. De tweede manche van de 2CV Racing Cup vond op een omloop met veel prestige plaats, want de F1 passeerde er in het verleden niet minder dan 18 maal voor de Grote Prijs van Frankrijk Formule 1. In de 2CV en Dyane gaat het niet zo snel, maar dat neemt niet weg dat er wel geracet werd.
  • Shopa
De winnaars van de openingsrace, de #33 FKR-M2 van Bouchereau-Bressan-Maes, kende niet hetzelfde succes. Bij het ingaan van het vijfde race-uur ging er al tijd verloren nadat de wagen door het rode licht reed aan het einde van de pitlane en even later ging nog meer tijd verloren met een defecte koppeling. Resultaat: een achtste plaats, wat niet strookt met het potentieel van de #33, die verder heel de tijd in de top 3 reed.

Hetzelfde euvel zagen we bij de #129 FKR-M1 van Van Gysegem-Abrahams en dat even voor half wedstrijd. Ook daar ging dus kostbare tijd verloren en de #1 JMCE Racing 1 van Licops-Lacroix, reed vlot in de top-5 mee toen een mechanisch probleem de auto tot stoppen dwong op de piste. De auto werd nog wel naar de pitlane gesleept. Pech ook voor de #3 Mickey Racing van Berben-Marquet en voor de #14 The Golden Horse van Blaise-Blaise-Louys, die in de twee helft van het klassement terecht kwamen.

Dat alles maakte dat de weg vrij was voor de drie wagens van de clan BNLL… die echter ook niet probleemloos door de wedstrijd raceten. Na 140 minuten was de #43 BNLL 3 van Courtois-Coppieters-Devos vierde, toen de stuurinrichting brak bij het binnenrijden van de pitlane. Het team duwde de auto verder en voerde de nodige herstellingen uit. De #65 BNLL 2 van Crespin-Crespin-De Kelper verloor dan weer een wiel en werd ook hersteld. De #42 BNLL 1 van Stéphane Lacoste en Benoît Car was er in Zolder niet bij en werd in Frankrijk wel gespaard van problemen. Dat maakte dat zij naar de overwinning reden, met twee ronden bonus op de #53 Wingrove Racing van het Britse trio Cobb-Dalkin-O’Keeffe, die misschien niet meteen vooraan verwacht werden. De #5 van Furlotti-Carere was net als in Limburg erg betrouwbaar en werd derde, drie ronden voor de #18 2CV Passion Trapanelle van Chenier-Sultana-Hauris-Jamar.

De ereplaatsen bij de Hybrides gingen naar de #51 Tracanet (Lachaume-Salort-Mandret), die de top 5 volledig maakte, de #65 BNLL 2, de #33 FKR-M2, de #17 Seventeen MCC Hafa van Tiggeler-Bonnan-Graham, de #129 FKR-M1 en de #1 JMCE Racing 1.

Er was verder de zeer mooie vijfde plaats algemeen van de #52 Crisis Racing van de Britten Roads en Tyson, die als ‘Guest’ reden.

Het was geen verrassing dat de #90 2CV van team Feu, van Brethenoux-Brethenoux-De Well-Rousse-Guignard in de klasse ‘Améliorées’ wonnen, terwijl bij de ‘Classiques’ de #602 BKR van Asselborn-Asselborn-Cadot-Surel als eerste over de meet kwamen.

De deelnemers van de 2CV Racing Cup hebben een eerste uitstap naar Frankrijk achter de rug en gaan nu even rusten alvorens op 22 en 23 juni weer naar Frankrijk te trekken, maar dan richting de Trophée d’Alsace, op het circuit Anneau du Rhin.



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Nationaal op maandag 22 april 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Magny-Cours Cups.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons