van der Horst

Magny Cours: Voorbeschouwing van de organisatoren (C1 Racing Cup)

Het laatste geesteskind van de promotiecups in België, de C1 Racing Cup, zat snel op kruissnelheid. Zodanig zelfs dat in het komende Paasweekend een twintigtal van deze kleine bommetjes koers zetten naar hartje Frankrijk om 8 uren te racen op het circuit van Magny-Cours. Voor de concurrenten in de C1 is de doelstelling duidelijk: zich laten opvallen op een piste die ook al toeliet aan Schumacher, Mansell, Prost, Hill, Alonso, Coulthard en consoorten om de geschiedenis in te gaan? En ook al zal het er zondag een pak minder snel aan toe gaan, het enthousiasme zal er niet minder om zijn…
Dat was al te zien tijdens de aftrap van het seizoen op het circuit van Zolder waar het volledige peloton gedurende 8 uren wedstrijd de jonge wolven van de #232 Néo Speed by Kimy Racing achterna joeg. En we kunnen opnieuw tellen op Laurent Do, Thierry Le Leu, Massimo Petralia en Christophe Devis om er alles aan te doen teneinde de dubbel te scoren net na het passeren van de Paasklokken!

Tegenover deze jeugd, die niets of niemand schijnt te vrezen, zal men zich moeten organiseren. Het peloton dat de jacht zal openen wordt zonder twijfel geleid door de #223 Kimy Racing, met Régis en Arnaud Matot, deze keer vergezeld van Alain Boveroux, en de #231 Gaban Motorsport van Andy Gaban (de zoon van Pascal), Willem-Jan Machtelinckx en Christophe Cagnina. In Limburg scoorden nog andere teams kostbare punten voor de titel, zoals de #233 KMD 233 van Chloé Van Hove, vergezeld van de Luxemburger Harry Putz, de #218 GHC Racing van Philippe Les en Steve Roskam en ook de #203 MCL Racing Team van Yannick Kupper en Kenneth De Maeyer. Kunnen al deze verschillende C1 wagentjes zich van bij aanvang aanpassen aan de baan in de Nièvre?

Op de deelnemerslijst in Magny-Cours is FloRacing alom tegenwoordig met de #201 van Pirlet-Pirlet-Herman en de #221 van Börner-Fohimont-Maka, die zich ook zouden moeten tonen in de kopgroep. Dat geldt ook voor de beide C1 met het logo van FSA, die ietwat uit de boot vielen in Limburg.  Let vooral op de #206 FSA 1 van Seeuws-De Wit-Agenais en de #207 FSA 2 van Vanhercke-Vanhercke-Van den Hemel, die men zeker niet mag negeren, evenmin als de #226 ça roule racing van Muller-Laloux-Loly, te snel ten prooi aan tegenslag in Zolder, de #208 TD Racing van Darry en Noël Tumson, de #224 Raidillon 55 by WDS van Wautier-Alsteens-Vandendriesch en ook de #229 FKR-M3 van Houben-Abrahams.

Van de kant van de #228 HTH Motorsport komt men met het zware geschut naar Magny-Cours, zijnde Jérôme Heinen, Gaëtan Hayot, Michaël Divoy en Laurent Tricoche samen met Florence Hortulanus. De #239 DZ Compétition, een C1 toevertrouwd aan boss Thierry De Zan en bijgestaan door Cédric Wauters, Julien Thonus en Aubry Wathelet, toonde al ambitie tijdens de openingsmanche terwijl ze nog maar net komen kijken in deze discipline.

Vermelden we ook de aanwezigheid van een C1 ‘Guest’, die niet zal opgenomen worden in het klassement van de Racing Cup. De wagen zal worden bemand door Luke Schwartz, een Australiër die rijdt met Duitse licentie op een C1 die beantwoordt aan het Engelse reglement. En dat alles in een Belgische competitie die afspraak heeft op een Frans circuit! Als dat u niet kan overtuigen van de internationale draagkracht van de discipline…

De C1 delen opnieuw de baan met de 2CV Racing Cup, en zullen het opnemen tegen de chrono van 9u00 en 9u45 op zondag vooraleer zich over te geven aan een 8 uur durende confrontatie tussen 15u00 en 23u00. En aangezien het de dag nadien een verlofdag is… Actie!

Persbericht C1 Racing Cup



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op woensdag 17 april 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Magny-Cours Cups.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons