van der Horst

Magny-Cours: Groupe Lemoine by M3M pakt de winst

Start 24H Magny-Cours Fun Cup
Start 24H Magny-Cours Fun Cup
Na het Franco Fun Festival in Spa-Francorchamps trok de Fun Cup naar de Nièvre voor een 8-uursrace op Pinkstermaandag, een wedstrijd die werd gekenmerkt door zeer wisselende weersomstandigheden. De dag ervoor had Tristan Földesi in de race tegen de klok de snelste tijd neergezet en dat achter het stuur van de #446 Milo Compact Machinery (2'02''569), in de andere categorieën gevolgd door Lucas Taelman (#541 Michael Mazuin Sport - Fun), Julien Schein (#521 Currus Racing by SRS - Pure) en Quentin Denis (#365 Car Pass LRE by Comtoyou - Biplace)! Maar de Fun Cup zou niet zo leuk zijn zonder de traditionele herverdeling van de rollen, dit keer in de vorm van een loting bij het aperitief, waardoor de #480 Milo Racing van Kluyskens, Mondron en Verleyen de meest prominente plaats op de startgrid kreeg!
  • Powercars
In het eerste kwart van de race sloegen zes teams een kloof bovenaan het klassement: de #424 Groupe Lemoine by M3M, de #480 Milo Racing, de #280 Milo Sens, de #446 Milo Compact Machinery, de #541 Michael Mazuin Sport en de #415 Clubsport Racing. De toon voor de rest van het evenement was gezet...

Om 11u00 ochtends raakte de #500 Pyrat by Acome, bestuurd door komiek Arnaud Tsamère, in een grindbak waar een andere deelnemer al tot stilstand was gekomen! Het resultaat van het incident was de opgave! Andere slachtoffers in de volgende uren waren de #421 Vmax van Maximilien Bruno, Arnaud en Damien Lavigne (aanrijding), de #415 Clubsport Racing van Koen De Wit, Pieter Ooms en Matisse Lismont (olielek terwijl ze op de zesde plaats reden!), maar ook de #365 Car Pass LR by Comtoyou van Quentin en Philippe Denis, Christian Gengoux en Thierry Marville, tweede in de categorie van de tweezitters, die veel tijd verloor door een probleem met de kabelboom.

De #424 Groupe Lemoine by M3M, in handen van Cédric Bollen, Lucca Ayari en Raphaël Bolle Debal, had zich geleidelijk aan de top van het klassement geïsoleerd en won met bijna twee minuten voorsprong op de #480 Milo Racing van Sébastien Kluyskens, Guillaume Mondron en Gilles Verleyen, terwijl de #280 Milo Sens van Kevin Caprasse, Lorenzo Donniacuo en Simon Tourneur het Cup-podium compleet maakte en dat op één ronde. Voor de #424 was het een tweede succes dit seizoen na het succes in de duinen van Zandvoort.

Een indrukwekkend een-tweetje voor Michael Mazuin Sport was er in de Fun-klasse, met de #541 van Louis Mazuin en Lucas Taelman die opnieuw een overwinning pakte (ondanks een straf van één ronde!) vóór de #514 van Camille, Gabriel en Michael Mazuin! Het was de #999 Knauf - ML Concept by AP van Manu Nava, Anthony Rosa, Julien Grosjean en David Doutrepont die de derde plaats greep, minder dan tien seconden achter de zilverenmedaillewinnaars...

De #488 Ben Watches Milo van Ben, Sam, Pierre en Max Schroeder won met een goede ronde in Pure, en in zijn kielzog werd de #505 Clubsport Racing van Philip Vandewalle, Jean-Luc Heymans en Samir Messaoudi nipt verslagen door de #521 Currus Racing bu SRS, met Julien Schein, Simon Duterme en Jordan Tresson. In de categorie tweezitters tenslotte won de #356 Milo Drive4Fun van David Determe en Sébastien Jungen comfortabel (2 ronden) van de #315 Fun Racers by Comtoyou (Geoffrey Bara-Alexandre Coffe-Frédéric Taquet) en de #316 Currus Racing by SRS (Pierre Auburtin-Stéphane Loesel-Dimitri Rolin).

De Fun Cup-teams zullen nu hun aandacht richten op het hoogtepunt van het seizoen, de Hankook 25 Hours Fun Cup 2024, die gepland staat op 5, 6 en 7 juli, met een startgrid die even kleurrijk als goed gevuld zal zijn...

Persbericht European Fun Cup
 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Fun Cup op vrijdag 24 mei 2024.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons