van der Horst

Marrakech: Thed Björk (Lynk&Co) meldt zich vooraan in FP2

Cyan Racing Lynk&Co
Cyan Racing Lynk&Co
Met een chrono die een halve seconde onder deze van FP1-snelste Aurelien Panis dook, toonde Lynk&Co-vertegenwoordiger Thed Björk zich de snelste van het lot in de tweede oefensessie. Ei zo na tekende Cyan Racing met Yvan Muller voor de dubbelslag maar daar stak Esteban Guerrieri (All-Inkl.Com Honda) met zijn tweede tijd een stokje voor. Norbert Michelisz (BRC Hyundai) en Tiago Monteiro (KCMG Honda) vervolledigden de top vijf. Met drie wagens in de top zeven wordt stlaan duidelijk dat nieuwkomer Lynk & Co, georchestreerd door de ervaren Ron Hartvelt (ex-RML) al meteen bij de pinken is.
  • Prospeed Competition
Bij Hyundai lijkt men voorlopig weinig last te ondervinden van de zware BoP, zowel  Michelisz (P4) als Tarquini (P6) waren in deze sessie vooraan terug te vinden, net als Honda met Guerrieri (P2) en Monteiro (P5).  Voortgaand op de achtste en negende tijd van Panis (Comtoyou) en Mikel Azcona (PWR Racing) lijken ook de Cupra's voorlopig in hun sas op deze omloop.

Audi moest genoegen nemen met een tiende tijd voor Jean-Karl Vernay, meteen de laatste man die binnen een halve seconde van Björk's besttijd bleef. Ook Volkswagen  bleef ietwat op zijn honger met een elfde tijd voor Rob Huff. Fred Vervisch klokte de 19de tijd.
 
Ook deze tweede sessie bleef gespaard van ongevallen, al diende ze driemaal geneutraliseerd. Een eerste keer nadat Yann Ehrlacher's spiegel op de baan was blijven liggen, een tweede keer toen Gordon Shedden met een lekke band tot stilstand kwam. Toen ook Tom Coronel meteen daarop een zelfde euvel overkwam, werd de sessie met code rood gestopt. Eens de baan opnieuw vrijgegeven wist enkel Yvan Muller nog zijn tijd te verbeteren.

Uitslag Marrakech - Free Practice 2

Foto: Florent Gooden/DPPI



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Cup op zaterdag 6 april 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Marrakech.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons