van der Horst

Mazda en Cadillac verdelen buit in Roar before the 24

Mazda RT24-P - Team Joest
Mazda RT24-P - Team Joest
Dit weekend wordt er in Daytona gerepeteerd voor de openingswedstrijd van het Noord-Amerikaanse Weathertech Sportscar Championship, met een driedaagse testsessie op het circuit in Florida. De krantenkoppen werden op vrijdag en zaterdag gedomineerd door de Cadillac DPi-V.R. van onder meer Fernando Alonso en beide Mazda RT24-P van Team Joest.
Wayne Taylor Racing - Cadillac
Wayne Taylor Racing - Cadillac
De testdagen naar aanloop van de 24 Uur van Daytona - betwist op 26 en 27 januari - staan vooral in het teken van een eerste echte race tegen de klok op zondagnamiddag, waarin de volgorde van de teams in de pitlane wordt vastgelegd. Alles wat voorafgaat aan die kwalificatiesessie moet dus (nog meer) met een korrel zout genomen worden. Opvallend was wel het minieme verschil van één duizendste van een seconde tussen de beste tijd van Jonathan Bomarito (#55 Mazda) op zaterdagavond en de referentie van de Cadillac #10 van Fernando Alonso op zaterdagnamiddag. De 1:34.533 van de Mazda-rijder was nu al anderhalve seconde sneller dan de pole positie van vorig jaar, een rechtstreeks gevolg van de scheiding van DPi en LMP2.

Porsche had onze landgenoot Laurens Vanthoor - net vader geworden - niet nodig om te domineren in GTLM. Enkel Ford en Ferrari konden de 911 RSR eenmaal van de troon stoten. Jongere broer Dries maakte kennis met Daytona zonder echt op te vallen: zijn Monteplast by Land Motorsport Audi R8 LMS bleef meermaals steken op een zesde tijd in de GTD-klasse, voor wagens van het GT3-reglement. Merkgenoot Fred Vervisch was in het exemplaar van WRT nog meer naar achteren terug te vinden.

Vandaag staan in Daytona nog twee oefensessies en een kwalificatiesessie op het menu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

We’re ready to conquer Daytona 😈 #roar24 #daytona24 #audi #r8 #gt3 #imsa #usa

Une publication partagée par Frédéric Vervisch (@f_vervisch) le



Foto's: Mazda Team Joest - Wayne Taylor Racing



  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons