Hij staat op het Salon van Genève, de vervanger van de McLaren 650S, de nieuwe 720S wordt het boegbeeld van de nieuwe Super Series. Net als zijn voorganger beschikt de 720S over vleugeldeuren, al zijn die groter. McLaren mikt ook nu op uitzonderlijke prestaties maar verloor het rijcomfort niet uit het oog. Het interieur oogt luxueus en de 12 sensoren van het Proactive Chassis Control System zorgen er voor dat het chassis zich steeds aanpast aan de ondergrond. Men kan nu ook kiezen uit drie verschillende rijstanden Comfort, Sport en Track.
De 720S beschikt net als de 650S over een V8 motor uitgerust met twee turbo’s, maar de cilinderinhoud werd verhoogd van 3800 naar 4000 cc. Daardoor stijgt het aantal beschikbare pk’s van 650 naar 720 zoals de naam ook aangeeft. Van 0 naar 100 km/u spurt de wagen in 2,9 seconden, 200 km/u wordt gehaald na 7,8 seconden en 300 km/u na 21,4 seconden. De aerodynamica van de wagen is zo ontworpen dat de 720S stabiel blijft bij die hoge snelheden, zo zorgt een uitklapbare kofferspoiler voor 30% meer downforce. Ook de koeling van de mechaniek werd extra verzorgd via gestroomlijnde luchtinlaten. Toch blijft het gewicht van de bolide steken op slechts 1283 kilogram.