van der Horst

Melbourne: Isack Hadjar wint en verliest.

Het originele podium
Het originele podium
Eindelijk leek het Isack Hadjar (Campos) mee te zitten na een moeilijke start van het seizoen in de formule 2. In Australië kwam de Fransman in de sprintrace als eerste over de finishlijn, maar hij verloor na de race de zege vanwege een tijdstraf van 10 seconden die hem doet terugvallen naar de zesde positie. Hadjar werd verantwoordelijk geacht voor de crash vlak na de start van de race. Roman Stanek (Trident) werd tot winnaar uitgeroepen. Amaury Cordeel (Hitech) vertrok als negentiende en sloot de race af op een anonieme zestiende plaats.
  • STX Motorhomes
Isack Hadjar - Campos Racing
Isack Hadjar - Campos Racing
Stanek startte van op de pole maar kwam slecht weg evenals Gabriel Bortoleto (Invicta). Hadjar en Josep María Martí (Campos) hadden daarachter wel een goede start maar werden opgehouden door de twee wagens voor hen. Hadjar blokkeerde Marti die zijn race beëindigde tegen de wagen van Bortoleto. Opnieuw kregen we een safety car vroeg in de race.

Bij de herstart lag Hadjar op koppositie voor Stanek, Paul Arton (Hitech), Stanek, Zane Maloney (Rodin) en Kush Maini (Invicta). Maloney ging al vlug in de fout en viel ver terug. Achter de leider veroorzaakte Stanek een contact tussen de opzittende Antonelli en Verschoor en ook Aron deelde in de brokken. Opnieuw kwam de safety car de baan op. Met nog 8 ronden te gaan werd de meute terug losgelaten. Hadjar reed probleemloos naar winst gevolgd door Stanek die nog net Dennis Hauger (MP Motorsport) achter zich wist te houden.

Dennis Hauger
Dennis Hauger
Na de race verloor Hadjar de zege aan Stanek, Hauger recupereerde de tweede plaats terwijl Maini alsnog het podium op mocht. Franco Alejandro Colapinto (MP Motorsport) werd vierde terwijl Ritomo Miyata (Rodin) de top vijf afsloot. Hadjar werd dus finaal zesde, de overige punten gingen naar Victor Martins (ART GP), goed teruggekomen van de laatste startplaats en Ollie Bearman (Prema).

Foto's: Racing International Photography
 



  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons