van der Horst

Michel Decremer en Yannick Albert Winnen de Rallye Monte Carlo Historique

Decremer-Albert - Opel Ascona
Decremer-Albert - Opel Ascona
Met 110 punten voorsprong, wat overeen komt met 11 seconden, heeft onze landgenoot Decremer met zijn Opel Ascona 2000 en ingeschreven onder Team Belgium Autosport.be de 20ste editie van de Rallye Monte Carlo Historique achter zijn naam geschreven. Vorig jaar pakte Decremer met een vierde plaats net naast het podium. De Italiaanse duo's Aghem/Cumino (Lancia Fulvia) en Fontanella/Scrivani (Fiat 128 Rally) vervolledigden het podium. Andere Belgische deelnemers die normaliter voor de zege kunnen meestrijden zoals Maes/Deplancke, Van Rompuy/Vanoverschelde en Lareppe/David kregen af te rekenen met pech of een organisatorische blunder zoals bij Maes/Deplancke. (Maar daarover in een ander artikel. Het Belgische team Belgium Autosport.be behaalde de vierde plaats bij de teams. Ruim 340 deelnemers stonden aan de aftrap, waaronder enkele ronkende namen.
Decremer-Albert - Opel Ascona
Decremer-Albert - Opel Ascona
Na zijn vierde plaats jaar eerder heeft Michel Decremer nu zijn eerste zege binnen in de Rallye Monte Carlo Historique. Decremer reed in een Opel Ascona in de kleuren van de Franse legendarische spectakelman Jean-Louis Clarr. Michel De Cremer was vroeger onderweg met Eric Van Bourgognie, twee legendarische co piloten samen die destijds in de jaren '70 & '80 hun ervaring opdeden naast mensen zoals Etienne Hoflijk, Jos Boon, enz. Van Bourgognie is nog steeds zijn rechterhand en is betrokken bij de organisatie. De laatste jaren is hij onderweg met Yannick Albert, waarmee hij een vierde en een zege pakte in de Monte Carlo.

Michel Decremer: "Het was mijn vijfde deelname en ik ben zeer tevreden met het behaalde resultaat, samen met mijn co Yannick Albert, het voltallige team en Patrick Snijers als ouvreur. We reden een goede wedstrijd en kwamen aan de leiding na de 8ste KP, terwijl we na winst in de 9de KP onze voorsprong konden behouden tot het einde of omgerekend zeven ritten op rij. Desondanks kregen we het nog warm toen de motor op de laatste KP afsloeg en ik deze niet meer aan de gang kreeg door de zware verlichting op de wagen die ik vergat af te zetten. Ik liet me dan maar naar beneden bollen en kreeg zo de wagen aan de praat. Aghem, die aan een lager gemiddelde reed zat me op de hielen, maar we haalden het uiteindelijk na een spannende eindstrijd. Voor mij was de wedstrijd sportiever dan voorheen. Minder sneeuw, maar wel met verraderlijke ijsplekken".

"Ik hoop volgend jaar mijn jaar mijn titel te verdedigen en zal meer dan waarschijnlijk dit seizoen nog de Rally van Portugal en Lui-Rome-Luik rijden.

Foto's: Car Cave - Automobile Club de Monaco
 

 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Historic Rally op maandag 6 februari 2017.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons