van der Horst

Misano: Mercedes neemt revanche

Raffaele Marciello - Timur Boguslavskiy (AKKA ASP Mercedes)
Raffaele Marciello - Timur Boguslavskiy (AKKA ASP Mercedes)
Polesitters Raffaele Marciello en Timur Boguslavskiy hebben in hun #88 Mercedes-AMG GT3 van AKKA ASP gezegevierd tijdens de tweede manche van de GT World Challenge Europe Sprint Cup op het circuit van Misano. In Italië deden ze beter dan hun merkgenoten Luca Stolz en Maro Engel (#4 Haupt Racing Team) en de verrassende #25 Saintéloc Audi R8 LMS GT3 van Arthur Rougier en Christopher Haase. Later vanmiddag is er nog een derde wedstrijd. Onze landgenoot Louis Machiels (#52 AF Corse Ferrari) won in Pro-Am.
Inhalen is op het Misano World Circuit Marco Simoncelli niet eenvoudig, maar daar lijken de deelnemers aan de GT World Challenge zich dit weekend weinig van aan te trekken. De enige tandem die niet moest inhalen, was die van polesitters Raffaele Marciello, die een gat sloeg in de openingsfase, en Timur Boguslavskiy, die in de slotfase weliswaar met hand en tand zijn positie verdedigde.

Charles Weerts en Dries Vanthoor (WRT Audi)
Charles Weerts en Dries Vanthoor (WRT Audi)
Het leverde een bijzonder aangename tweede wedstrijdhelft op, met een erg ongeduldige Ryuichiro Tomita (#31 WRT Audi) achter de leidende Rus. Meermaals kwam het tot een contact, tot de Japanner van WRT in de fout ging en enkele posities liet liggen. Ook de tweede R8 van het Belgische team kwam niet ongeschonden uit de strijd: Charles Weerts (#32 WRT) werd hardhandig aan de kant gezet door Arthur Rougier (#25 Saintéloc Audi) en liet na de aankomst zijn ongenoegen blijken.

Saintéloc eindigde niet alleen op het algemene podium, maar won met de andere wagen van Steven Palette en Simon Gachet ook de Silver Cup. Andrea Bertolini zegevierde met zijn Belgische teamgenoot Louis Machiels in de Pro Am-categorie met de Ferrari 488 GT3 van AF Corse.

Vanmiddag staat er nog een derde wedstrijd op het menu, die om 15 uur op gang wordt getrapt. Thomas Neubauer en Aurélien Panis, die tijdens de tweede wedstrijd een onwaarschijnlijke drive through aan de broek kregen na een ingebeeld contact met een Mercedes, starten de laatste confrontatie op pole positie met hun Lexuc RC-F GT3 van Tech1 Racing.

Foto's: SRO



Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in GT World Challenge Europe Sprint op zondag 9 augustus 2020.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons