van der Horst

Monaco e.Prix: Nieuwe zege voor Sébastien Buemi

Sébastien Buemi & Lucas di Grassi
Sébastien Buemi & Lucas di Grassi
Sébastien Buemi (Renault e.dams), die dit seizoen al drie van de vier races won heeft zaterdag ook de e.Prix van Monaco op zijn naam geschreven. De Zwitser startte van op de pole en nam onmiddellijk de leiding van de race om deze niet meer af te staan. Lucas di Grassi (ABT Schaeffler Audi Sport) pakte de tweede plaats, Nick Heidfeld (Mahindra Racing) vervolledigde het podium.
Al bij de start viel er een eerste slachtoffer, Maria Lopez (DS Virgin Racing) beschadigde zijn achtervleugel en moest de pits opzoeken. Ook zijn teamgenoot Sam Bird moest vroegtijdig de pits opzoeken na een contact met de vangrails. Buemi had de leiding stevig in handen voor di Grassi, Nelson Piquet Jr (NEXTEV) en Jean-Eric Vergne (Techeetah). Piquet en Vergne raakten verwikkeld in een hevige strijd voor de derde plaats maar de beide wagens raakten elkaar. Voor de Fransman was de race over, de Braziliaan kon de race verder zetten. Een safety car procedure werd ingezet om de wagen van Vergne te evacueren van de piste, waarvan alle rijders profiteerden om van wagen te wisselen.

Sébastien Buemi - Renault e.dams
Sébastien Buemi - Renault e.dams
Bij de herstart lag Buemi nog steeds op kop voor di Grassi, maar Heidfeld had de derde plaats overgenomen van Piquet. Di Grassi probeerde Buemi nog onder druk te zetten maar lukte daar niet in, de posities wijzigden niet meer tot aan de finish. Maro Engel (Venturi) pakte de vijfde plaats voor Felix Rosenqvist (Mahindra Racing), Daniel Abt (ABT Schaeffler Audi Sport), Esteban Gutiérrez (Techeetah), Antonio Felix da Costa (Amlin Andretti) en Nicolas Prost (Renault e.dams). Jérôme D’Ambrosio werd als zeventiende geklasseerd op zeven ronden van de winnaar. Na de race kreeg Félix da Costa nog een tijdstraf voor een gevaarlijke actie in de pitstraat, alzo schuift Prost op naar plaats negen en duikt Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) de top tien binnen.

Foto's: FIA Formula E
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule E op zaterdag 13 mei 2017.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons