van der Horst

Monaco: Mitch Evans en Maximilian Günther verdelen de vrije trainingen

Mitch Evans - Jaguar TCS Racing
Mitch Evans - Jaguar TCS Racing
Onder een stralende zon in Monaco zijn deze ochtend de vrije trainingen van start gegaan voor de Monaco E-Prix. Het was vooral Mitch Evans die in bloedvorm leek. Zo reed de Jaguar-piloot tijdens de eerste sessie richting de snelste tijd en leek dit ook te herhalen in vrije training twee, maar daar stak de Maserati van Maximilian Günther een stokje voor. Ook Stoffel Vandoorne deed het niet onaardig in zijn woonplaats met een tweede en vijfde plek.
Stoffel Vandoorne - DS Penske
Stoffel Vandoorne - DS Penske
De eerste vrije training in de ochtend verliep grotendeels rustig. Er was pas tegen het einde wanneer Lucas Di Grassi (Mahindra) bij het insturen van Sainte Devote zijn remmen blokkeerde, de vangrails raakte en in de uitloopstrook eindigde. Gezien het wel even duurde vooraleer de Braziliaan vertrok, compromiteerde het velen voor een snelle tijd nog te zetten. Evans kon daar net voor nog de snelste tijd op de tabellen zetten, terwijl Vandoorne het er net achter deed. Ook de Maserati's van Günther en Edoardo Mortara deden het niet onaardig met plaatsen drie en vier.

Maximilian Günther
Maximilian Günther
De tweede sessie verliep zelfs rustiger dan de vorige en ondanks een zwieper bij het rijden richting Massenet, was het toch Evans die wederom een beresterke indruk achter liet. De Nieuw-Zeelander reed weer richting een snelste tijd, maar werd toch net gewipt van een clean sweep door Günther. Jake Dennis (Avalanche Andretti), die in de eerste training weinig gereden heeft, kwam achter de twee snelle mannen. Sérgio Sette Câmara (NIO 333) en Vandoorne vervolledigden dan weer de top vijf. Nu is het aftellen naar 10:40 uur, wanneer de kwalificaties van start gaan.

Foto's: Kurt Vanhoenacker



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 6 mei 2023 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Monaco.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons