Monaco: Nick Cassidy pakt prinselijke overwinning en ook de leiding in de tussenstand
Naarmate de race vorderde, begonnen ook de voornaamste protagonisten zich een weg naar voren te banen. Zo kwamen Evans en Dennis al snel naar voren, maar het was vooral Cassidy die zich liet opmerken door op een aantal ronden tijd zich op te werken naar de leiding. De Kiwi was zich vooral aan het focussen op wat zijn naaste concurrent in het klassement Dennis deed om zijn Attack Mode te wapenen, met succes. De Envision Racing bleef voor Dennis en kon de leiding terug overnemen van Evans. Vanaf dan werd het een schaakspel tussen de drie piloten. Dennis had meer energie over dan beide Nieuw-Zeelanders, maar wachtte af. Ook Evans kreeg groen licht om een inhaalbeweging in te zetten, maar de safety car stak er een stokje voor. Een aanrijding tussen Ticktum en Maximilian Günther (Maserati) zorgde ervoor dat de wedstrijd geneutraliseerd werd.
Gezien er al 80% van de race afgewerkt was, kwamen er geen extra ronden meer bij, wat dus betekende een eindstrijd op volle gas. Bij de herstart met zes ronden te gaan hield Cassidy goed de Jaguar en de Avalanche Andretti achter zich. Hoewel deze nog konden aanklampen, lukte het niet om in te halen. En in de voorlaatste ronde was het voorbij, nadat Nico Müller (ABT Cupra) de vangrail in vloog na een tik van Sam Bird (Jaguar). Zo bleef de top drie ongewijzigd, met Fenestraz en Hughes daarachter om de top vijf te vervolledigen. Voor Stoffel Vandoorne (DS Penske) daarentegen werd het een race om schade te beperken. Nadat het team de opdracht gaf teamgenoot Jean-Éric Vergne voor te laten, was het zien om zo hoog mogelijk te eindigen. Uiteindelijk door de aanrijding tussen Müller en Bird, pakte de Rumbekenaar nog de negende plek.
Gezien Pascal Wehrlein (Porsche) geen enkel punt scoorde met zijn elfde plek, doet Cassidy een enorm goede zaak in het klassement. Zo springt hij over de Duitser en heeft nu 21 punten voorsprong. Dennis volgt dan weer op 25 punten en Evans op 27 tellen. Ook in het teamklassement pakt Envision Racing de leiding over van Porsche, terwijl Jaguar de derde plaats stevig in handen heeft. Nu trekken we terug richting Azië, meer bepaald Indonesië. Daar zal op 3 en 4 juni weer een dubbele manche plaatsvinden in de hoofdstad Jakarta.
Foto's: Kurt Vanhoenacker
Tweet