van der Horst

Most: Nabeschouwing Dries Vanthoor

Het zat Dries Vanthoor en Ricardo Feller niet mee in de tweede meeting van de ADAC GT MASTERS op de omloop van Most. De snelle Limburger en zijn teamgenoot waren nochtans goed gestart tijdens de vrije trainingen met snelle tijden, maar een onverklaarbaar probleem tijdens de eerste kwalificatie en een kleine aanrijding in de tweede race maakten van het weekend, een moeilijk proces. De comeback en het punt op zondag gaven echter wel aan, dat het duo in de Land Motorsport Audi R8 LMS Ultra absoluut bij de les is en dat betere resultaten een kwestie van tijd zijn.
Dries Vanthoor: “Oschersleben was goed en dus vertrokken wij ook met een goed gevoel richting de tweede afspraak van het seizoen. Onze gevoelen werd ook bevestigd, met goede tijden tijdens de vrije trainingen en we voelden dat de auto echt goed was. De afstelling was prima, de snelheid zat er in en dan plots…tijdens de kwalificatie op zaterdag niets meer, we hebben dan toch oplossingen gevonden, het was werkelijk onverklaarbaar, wat leidde tot een derde startplaats voor de race op zondag. Dat gaf dan weer een motivatie, maar jammer genoeg raakte in de aanvangsfase van de race de Corvette heel lichtjes en het ventieltje van mijn band raakte beschadigd, wat een lekke band tot gevolg had. Ik diende dus binnen te komen. We hebben dan met het mes tussen de tanden de achtervolging ingezet en zijn uiteindelijk op een tiende plaats uitgekomen, toch goed voor een punt. We hebben nu een week rust alvorens naar het zuiden van Frankrijk te trekken voor de avondrace van de Blancpain Endurance Series in Paul Ricard, de voorbereiding ook op de Total 24 Hours of Spa, einde juli. We staan in ieder geval voor een drukke zomer en ik wil nog prijzen binnenhalen!”
 
Persbericht Dries Vanthoor



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in ADAC GT Masters op dinsdag 21 mei 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Most ADAC.
  • VR Racing

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons