van der Horst

Most: Geen ingrijpende wijzigingen aan Compensation Weight of BoP

Gilles Magnus en Frédéric Vervisch
Gilles Magnus en Frédéric Vervisch
Het FIA TC Committee maakte vandaag de wijzigingen aan BoP en Compensatiegewicht bekend met het oog op de eerstvolgende afspraak in het Tsjechische Most eind deze week. Veel verandert er niet na de meeting op de Hungaroring waar naast de eerste zege van Lynk&Co-rijder Santiago Urrutia vanzelfsprekend de sterke prestaties van Comtoyou-vertegenwoordigers Gilles Magnus en Frédéric Vervisch in het oog sprongen. De Belgische Audi's RS3 LMS TCR verschijnen in Most met een ongewijzigd minimumgewicht van 1.285kg aan de start. De Audi wordt hierdoor de lichtste wagen op de grid, samen met de Cupra Leon Competition die er 20kg succesballast bij krijgt.
De Hyundai Elantra N TCR en Lynk&Co  03 TCR worden elk met 10 extra kilo's succesballast bedacht en komen allebei op 1.335kg te staan. De vier Münnich Motorsport Honda-rijders wacht eens te meer een zware klus: hun respectieve Civic FK7's blijven met 1.345kg (ongewijzigd) de zwaarste bolides binnen het WTCR-veld. Aan de BoP werd niet getornd.

Foto: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Cup op maandag 4 oktober 2021.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons