Motorland Aragón: Honda's wacht zware dobber na bekendmaking succesballast
De hierboven vermelde, extra mee aan boord te nemen succesballast komt voor Honda en Hyundai vanzelfsprekend bovenop de extra 10kg die de beide merken reeds bij de recente BoP-wijziging meekregen. Concreet betekent dit dat de Honda's op Motorland Aragon maar liefst 70kg zwaarder aan de start komen, voor de Hyundai's wordt dit 50kg.
De respectieve minimumgewichten voor de meeting op Motorland Aragón, rekening houdend met succesballast én BoP-wijzigingen:
Cupra Leon Competición: 1265kg (0 kg ballast, - 20kg BoP)
Audi RS 3 LMS TCR: 1275kg (0 kg ballast, -30kg BoP)
Hyundai Elantra N TCR: 1315kg (+40 kg ballast, +10kg BoP)
Lynk & Co 03 TCR: 1335kg (+10kg ballast, ongewijzigde BoP)
Honda Civic Type-R TCR: 1345kg (+60kg ballast, +10kg BoP)
Vertaald naar prestaties lijkt het er sterk op dat we in Alcaniz een heel ander wedstrijdbeeld te zien krijgen, waarbij de Audi's en Cupra's wellicht vleugels krijgen en vooral de Honda's het zowel letterlijk als figuurlijk zwaar te verduren krijgen.
Foto's: FIA WTCR en Arne Simons
Tweet