MSE blikt terug met gemengde gevoelens

Na de vorige wedstrijd was er werk aan de winkel. Door een ophangingsbreuk diende het differentieel van de BMW vervangen te worden. Zowel de kwalificaties als de races werden op dezelfde dag afgewerkt. Op donderdagmorgen werden in de voormiddag de twee kwalificatiesessies gereden om de startopstelling van de beide sprintraces van de namiddag te bepalen.
Door de koude voorafgaande nacht en het grijze weer, werden de kwalificaties in moeilijke omstandigheden verreden. Desondanks kon Bart tijdens de eerste sessie een mooie 2e startplaats verzilveren en in de tweede sessie met de polepositie zelfs een nog beter resultaat neerzetten.
De tweede wedstrijd werd gestart vanop polepositie. Die eerste plaats liet Bart bij de start niet schieten. Beter nog, tijdens de wedstrijd kon hij zijn voorsprong op de tweede door constante strakke rondetijden stelselmatig uitbouwen tot een 20-tal seconden. Tot bij het ingaan van de laatste ronde dezelfde wielmoer opnieuw loskwam en Bart de wagen jammergenoeg langs het circuit moest parkeren.
Dominiek Paret, MSE-teamchef, heeft nog geen verklaring voor deze dubbele pech: ”We hebben dit nog nooit voorgehad. We passen dezelfde procedures al jaren toe en hebben nog nooit problemen gehad met loskomende wielmoeren. Omdat het hier tweemaal om dezelfde wielmoer ging, gaan we die alleszins grondig onderzoeken wat er fout kan gegaan zijn.”
Ondanks deze onvoorziene pech gaan toch alle credits naar MSE voor weeral een prachtige racedag. En ook een dikke proficiat aan de organisatoren van de Belcar Skylimit Sprint Cup voor het neerzetten van een mooi kampioenschap!
MSE Press
Tweet