van der Horst

Magione: Elite 2: Salvador Tineo Arroyo wint - Stienes Longin opnieuw op podium

Salvador Tineo Arroyo - Caal Racing Toyota Camry
Salvador Tineo Arroyo - Caal Racing Toyota Camry
Salvador Tineo Arroyo heeft de tweede race in de Elite 2-klasse van de Nascar Whelen Euro Series semifinals te Magione gewonnen, zijn eerste Nascar-zege. De Spanjaard profiteerde van een contact tussen Thomas Ferrando en Bart Van Haeren in bocht drie waarbij beide heren terugvielen in het veld en laatstgenoemde een drive-through penalty kreeg. Philipp Lietz volgde mooi in het spoor van Tineo Arroyo, met Longin de ganse wedstrijd op vinkenslag van de Oostenrijker.
Inhalen op de Autodromo dell'Umbria in het Italiaanse Perugia is geen senicure, zo bleek vorig jaar en werd ook dit jaar opnieuw bevestigd. De goede uitgangspositie van Bart Van Haeren was dus bijzonder positief nieuws wilde de debuterende PK Carsport-rijder een podium pakken. Hij bleef zij aan zij met polesitter Thomas Ferrando, maar na enkele bochten kwam het tot een contact waarbij Ferrando uiteindelijk zelfs de handdoek diende te werpen. Een rotslecht begin dus voor de Fransman en dat na zijn zege gisteren.

De race zelf, daar kunnen we vrij kort over zijn. Weinig positiewissels, al bewees Van Haeren wel over de nodige snelheid te beschikken - zo getuige zijn snelste chrono van 1:15.997, de enige onder de grens van 1 minuut 16. Uiteindelijk klom onze landgenoot nog op tot P13, twee plaatsjes beter dan Jerry De Weerdt. Minder goed verging het Guillaume Deflandre; na een wedstrijdbegin in de top 6, viel de jonge Waal stilaan terug in het klassement en moest uiteindelijk de handdoek werpen in de pitlane. Eric De Doncker was 17e en werd op een ronde gezet.

--- Uitslag Race 2 Elite 2 Nascar Whelen Euro Series Magione 2015 (pdf) ---

Foto: Nascar Whelen Euro Series



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Nascar Whelen Euro Series op zondag 13 september 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Magione.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons