New Race Festival: Chris Mattheus blikt terug
Guino Kenis: "Dit had alles te maken met de rijhoogte van de wagen en de hoek van de steekassen. Eens dit aangepast was het probleem volledig van de baan”.
Chris Mattheus: “Alvorens we richting volgende wedstrijd gaan is er nog wat werk aan de winkel. Mijn zitpositie is niet goed en dat terwijl Guino een stuk groter is dan ik en de zetel is amper verstelbaar. We behaalden een vijfde plaats in de Endurance Cup en gezien de concurrentie had ik voor de wedstrijd willen tekenen voor een dergelijk resultaat. Ik ben dus tevreden al heeft het letterlijk bloed, zweed en tranen gekost. Ik ben tijdens de eerste stint immers zwaar ziek geworden in de wagen door intoxicatie via het inademen van verbrand rubber en andere troep. Reeds in de tweede ronde was er voor mij een aanrijding tussen een Porsche en de BMW Silhouette van Vanbellingen. Deze reed nog een tijdje door terwijl de achtersteven tegen de band schuurde. Er was een zware rookontwikkeling van rubber en carbon en ik raakte er niet voorbij zonder risico. Toen de achtersteven van de BMW dan uiteindelijk ging vliegen was het kwaad geschiet en had ik de rook deels ingeademd. Ik werd ziek in de wagen. Ik dacht meerdere malen om de handdoek te gooien, maar op karakter lukte het dan uiteindelijk toch om mijn stint uit te rijden. Eenmaal uit de wagen ging het van kwaad naar erger en moest ik uiteindelijk op aanraden van de kinesist aan de zuurstoffles”.
Nadien kon Guino Kenis via een dubbele stint de Mosler nog naar een knappe vijfde plaats loodsen. En met een snelste rondetijd van 1’37”686 was hij twee seconden minder snel dan de beste chrono in Endurance GT. Meteen een bewijs dat de Mosler thuis hoort in Endurance GT en mogelijk zelfs iets meer technische vrijheden mag krijgen om te evolueren naar een mogelijke podiumplaats.
Tweet