van der Horst

New Race Festival: Nabeschouwing Belgium Racing

Belgium Racing is afgelopen weekend tijdens de eerste manche van de Belcar Trophy en tevens de derde wedstrijd van het BRCC seizoen vierde algemeen geworden na drie Proto’s en winnaar binnen de BRCC. Het jonge duo Dylan Derdaele – Peter Hoevenaars was de snelste GT op de piste en mede door de zege in BRCC, de verzamelde info en data is hun missie meer dan geslaagd.
Team owner Patric Derdaele heeft er een tijdlang moeten over nadenken, maar om verschillende redenen heeft hij met zijn team en één Porsche 991 Cup toch de stap gezet om aan de start te komen van de eerste manche van de Belcar Trophy en tevens de derde wedstrijd van de BRCC.

Patric Derdaele: “Vooreerst zijn we gekomen om Dylan verder te laten wennen aan de Porsche 991 Cup in functie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux gezien hij veel minder ervaring heeft met deze wagen dan Peter Hoevenaars die vorig seizoen een volledig BRCC-seizoen reed met een 991 Cup. Anderzijds was het ook een test naar de 24 Hours of Zolder toe inzake het verbruik en de bandenslijtage en het aftasten van de concurrentie. We reden een goede wedstrijd op één set banden, we wonnen onze Klasse en staan nu tweede in de Belcar Trophy na de Wolf van Bellarosa. Ik ben tevreden, maar ik krijg wel gelijk op de kritiek die ik eerder reeds spuwde. De proto’s pakken een volle ronde per uur op de snelste GT-wagens en dan heb ik het nog niet over het feit dat ze minder moeten stoppen in de tankzone tijdens de 24 Hours”.

Het duo Dylan Derdaele-Peter Hoevenaars was de snelste GT tijdens de ganse race over 125 minuten. Ze verloren ook het minst tijd van het ganse peloton tijdens de twee verplichte pitstops en dan mogen we wel spreken over een goed geolied team.

Jan Gabriëls: “We hebben goed geraced en ook goed gewerkt naar de toekomst toe. We verzamelden veel data en gegevens die wij nu gaan analyseren richting de 24 Hours of Zolder die we nog niet reden met een 991 Cup. We hebben ook de volledige wedstrijd gereden op één setje banden. Dat we niet binnen kwamen onder de code 60 na vijf ronden is tweevoudig. Volgens Dylan, die op dat moment in de wagen zat, stond het obstakel reeds op de takelwagen en was de kans groot dat de koers opnieuw op gang zou getrokken worden. Anderzijds zou dit onze strategie ietwat door elkaar hebben gehaald. Na vijf ronden reeds een code 60 was net iets te vroeg. De kans op een splash and dash op het einde van de wedstrijd was te groot. Wij tanken minder tijdens de pilotenwissel en verliezen zodoende amper tijd. We hebben in ieder geval verzameld waarvoor we waren gekomen. Veel info en een knappe overwinning van Dylan en Peter”.

Belgium Racing



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belcar Endurance op dinsdag 12 mei 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting New Race Festival.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons