New Race Festival: Erik Qvick wint in extremis spannende tweede race
Tijdens de safety car-periode werd ook de Corvette van Luc Branckaert naar binnen getakeld. Bij de herstart bleef Qvick onder de achtervleugel van merkgenoot Alders. Met nog drie ronden te gaan dook Qvick in de eerste linkse voorbij de Bastos BMW en nam de koppositie over. De Oostendenaar realiseerde hierbij de snelste wedstrijdronde. Alders probeerde het ritme te volgen maar zag zijn motor te heet worden in het kielzog van de VR Racing by Qvick BMW waarop hij besloot wat afstand te laten en zich tevreden te stellen met de tweede plaats.
Evertjan Alders: "Erik zat vlak achter me en liet niet los. Ik maakte wat kleine foutjes en hij wist me te verschalken. Ik wou slipstreamen en mijn beurt afwachten om terug te vechten, maar door te weinig koeling ging de temperatuur van de motor de hoogte in. Ik moest van het gas en koos eieren voor mijn geld. Met een tweede plaats blijf ik nipt aan de leiding in de tussenstand gezien Erik zijn ploegmaat, Dirk Van Rompuy tijdens de eerste race derde werd in de VR Racing M3. Ik ben zeer tevreden en verwacht een mooi seizoen met veel oppositie."
Tim Kuijl reed eenzaam naar de derde plaats en won platform 4. Schouten wist de Mustang van Van Riet achter zich te houden tot aan de meet voor de vierde plaats en het podium binnen platform 3.
Tom Laureyns pakte met zijn snelle Golf de zesde plaats algemeen hij werd in het klassement gevolgd door Davy Cooreman (Honda) en Ben Thaens (BMW E30). Deze drie vochten achter de koplopers een heroïsch gevecht uit waarbij Ben Thaens pas op het einde en in zijn zoektocht naar de VW Golf na een stuurfoutje zijn meerdere moest erkennen in de Honda.
Platform 1 en 2 vertrokken 30 seconden na platform 3 en 4. Hier stond Wim Kuijl op de pole met naast zich Gust Van Haelst. Bij de start was de Mazda iets sneller weg dan de Ford Capri en Van Haelst dook als leider de eerste linkse in maar bij het uitkomen van de bocht zat de Capri al naast hem. Kuijl wist zich naar de koppositie te murwen en zou die niet meer afstaan niettegenstaande Van Haelst bleef volgen zij het op een afstand. De safety car-periode veranderde niets aan het verloop van de wedstrijd, na de herstart reed Kuijl opnieuw weg gevolgd op enige afstand door de Mazda.
Michael Rausch reed een mooie race achter de beide koplopers en pakte met zijn BMW E21 335 de derde plaats in platform 2. Tien seconden later kwam John Rasse (Ford Escort MKII) als vierde over de streep. Platform 1 werd net als bij de eerste race gewonnen door de Lotus Elan van Roger Poulet.
Foto's: Niels Vaeck / Bravo Racing
Tweet