van der Horst

NEWSFLASH: 24H Spa: Bentley #8 in de problemen

Bentley Continental GT3 #8
Bentley Continental GT3 #8
Net voordat de Total 24 Hours of Spa de kaap van acht uren rondde is de Bentley Continental GT3 #8 van Maxime Soulet in de problemen geraakt. Soulet kwam in contact met de Rinaldi Ferrari #488 in La Source, het incident wordt momenteel onderzocht. Onze landgenoot kon de wagen terug naar de pits brengen waar zijn crew links voor aan de stuurinrichting of ophanging begon te werken. Soulet lag op het moment van het incident in tweede stelling en verloor in totaal meer dan vijf ronden met de herstellingen. Vincent Abril heeft intussen het stuur overgenomen en vervoegde de race in 37e stelling, de kansen op de zege zijn nu quasi nihil.
R-Motorsport - Aston Martin V12 Vantage GT3
R-Motorsport - Aston Martin V12 Vantage GT3
Vooraan het veld is het nog steeds de Land Motorsport Audi R8 LMS #29 die meestal het veld aanvoert. Ook de KÜS Team 75 Bernhard Porsche #117 van ondermeer Laurens Vanthoor maakt deel uit van de kopgroep, net als de R-Motorsport Aston Martin V12 Vantage GT3 #62 van polesitter Maxime Martin. Ook BMW is sterk vertegenwoordigd in de top tien met drie exemplaren van M6 GT3 in de top 10, met verrassend genoeg het Walkenhorst exemplaar op kop. De WRT Audi #1 van Vanthoor/Mies/Riberas werkt tot dusver een probleemloze race af, maar is er nog steeds niet in geslaagd zich te ontdubbelen nadat de stop-and-hold (3min) de wagen ver terugsloeg in de eerste ronde.

UPDATE 00U50: De Aston Martin #62 verloor inmiddels heel wat tijd met een onvoorziene pitstop voor falende remmen, een wissel buiten de voorziene "technische pitstop". De wagen verloor meer dan een ronde en ligt na de wissel in 23e stelling.

Foto's: Racing International Photography

 


Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Blancpain GT Endurance op zondag 29 juli 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Total 24 Hours of Spa.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons