van der Horst

Nicolas Vandierendonck met SRT Corvette C6 ZR1 GTE in GT Sports Club

Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck, de man die samen met Jeffrey Van Hooydonk quasi een gans seizoen aan de leiding stond van de Supercar Challenge met de Corvette C6 ZR1 GTE van SRT, zal komend seizoen aan de start komen in de SRO GT Sports Club met de Amerikaanse krachtpatser. Het Corvette duo verloor vorig seizoen zijn leidersplaats na een 0-score tijdens het Spa Racing Festival en kon tijdens de laatste race ondanks een zege het gat niet meer dichten. De titel ging uiteindelijk naar het duo Grouwels-Snoeks in een Dodge Viper GT3-R. Naast deze nieuwe uitdaging zal Nicolas ook nog minstens één wedstrijd afwerken van de Supercar Challenge met zijn Porsche 991 Cup, een race binnen de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux en enkele wedstrijden in de VW Fun Cup. Ook de 24 Hours of Zolder staat op zijn verlanglijstje
  • Hamofa Performance
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck heeft zijn keuze voor komend seizoen bekend gemaakt. De West-Vlaamse industrieel en zaakvoerder van Shipex zal uitkomen in de GT Sports Club, het kampioenschap van SRO voor Bronze & gentlemen drivers. We zagen Nicolas reeds aan het werk in de BRCC met Ferrari 458 Challenge en Porsche 991 Cup, in de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux en in de Supercar Challenge met de SRT Corvette C6 ZR1 GTE. We kennen Nicolas als een piloot die maniakaal met zijn sport en zijn voorbereiding bezig is en steeds het onderste uit de kan wil halen.




Nicolas Vandierendonck - Thems Racing by DVB Racing
Nicolas Vandierendonck - Thems Racing by DVB Racing
“Vorig seizoen reed ik voor het eerst met de Corvette C6 ZR1 GTE van SRT, het team van Patrick Selleslagh, samen met Jeffrey Van Hooydonk in de Supercar Challenge binnen de Divisie Super GT. We stonden quasi een gans seizoen aan de leiding van het kampioenschap, maar werden in extremis nog geklopt door de Viper van Grouwels en Snoeks. Gezien er momenteel weinig goede piloten meer te vinden zijn die een deel van het budget mee ophoesten, heb ik mijn plannen enigszins moeten wijzigen en koos ik voor de SRO GT Sports Club. Ik kon uiteraard verder in de Supercar Challenge, maar de duur van de wedstrijden is opgetrokken naar anderhalf uur en alleen is dit niet te doen tegenover een duo dat een wagen deelt. Mijn wagenkeuze gaat nog steeds uit naar de Corvette gezien ik deze wagen ondertussen vrij goed ken. Ook het team van Patrick Selleslagh kent zijn product als geen ander en binnen de SRO GT Sports Club rijden de piloten de twee wedstrijden per weekend alleen. Ik word nu ook omringd door een sportcoach die me mee begeleid in de voorbereiding naar de wedstrijden toe. Er is vooral nog werk aan het verhogen van mijn concentratie”.

Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
De SRO GT Sports Club is een jong kampioenschap voor Bronze of Gentlemen drivers dat groeit en na één seizoen nu reeds 20 wagens telt op de startgrid. Stuk voor stuk topwagens in een kampioenschap dat vorig seizoen zeer mooie en spannende wedstrijden beleefde. Naast Patrick Van Glabeke (AF Corse Ferrari 488 GT3), Jean-Michel Baert en Louis-Philippe Soenen (WRT Audi R8 LMS Ultra) zien we nu dus met de komt van Nicolas Vandierendonck een vierde Belg aan de start met de SRT Corvette C6 ZR1 GTE. Op het einde van het seizoen kunnen we hier mogelijk nog de Lamborghini Gallardo GT3 van Thierry Verstraete aan toevoegen.


Thems Racing by Powercars - Ferrari 458 Challenge
Thems Racing by Powercars - Ferrari 458 Challenge
“Ik begin de Corvette nu onder de knie te krijgen gezien deze wagen door zijn aerodynamische GT2 evolutie meer downforce genereert en dus een gans andere rijstijl vraagt dan een Ferrari Challenge of een Porsche 991 Cup. De Pirelli banden die men gebruikt in de Blancpain zijn ook van een ander type dan deze die men gebruikt in de Supercar Challenge, waardoor deze dichter aanleunen tegen de Michelins waarop de Corvette vroeger steeds was geschoeid. Gezien ik de enige piloot op de Corvette binnen het team van SRT zal zijn, kunnen ze de wagen dan ook afstellen naar mijn rijstijl. Jeffrey, nog steeds een toppiloot en de snelste die vorig seizoen rondreed in de Supercar Challenge, had een andere en stijvere afstelling en kon daar toptijden mee draaien. Ik kon daar dan mee van profiteren, maar moest anderzijds telkens met een wagen rijden waarvan de set up me niet 100% lag. Het comfort dat ik had met een supersnelle Van Hooydonk is nu weg en nu moet ik het alleen doen. Maar anderzijds zal ik de Corvette volledig naar mijn hand kunnen zetten samen met de crew van SRT. Het tussenjaar dat ik nodig had om de moeilijk Corvette te leren kennen ligt nu achter mij en nu moet ik me bewijzen. Ik ben Jeffrey dankbaar voor zijn bijdrage”.

Nicolas Vandierendonck - Thems Racing
Nicolas Vandierendonck - Thems Racing
“Over mijn ambitie kan ik moeilijk iets kwijt. Ik kan de situatie moeilijk inschatten en ik weet momenteel nog niet waar we gaan uitkomen na de Balance of Performance binnen de SRO GT Sports Club. Het is dus nog een beetje koffiedik kijken. Wat ik wel weet is dat, na het bekijken van de wedstrijden van vorig jaar, er hard wordt gestreden. Geen track day toestanden, maar echte koers en spannende duels. Na het eerste weekend zullen we reeds een pak wijzer zijn. Maar een ding is wel zeker, ik start altijd om te winnen. Verder heerst er binnen de GT Sports Club een gezellige sfeer en alles wordt verreden binnen een tijdspanne van 24 uren. Inzake de kennis van de circuits ben ik een beetje in het nadeel. Uiteraard ken ik de omlopen Spa en Brands Hatch goed en ik heb reeds een testsessie achter de rug in Barcelona. Paul Ricard kan ik nog leren kennen via de Curbstone Track day terwijl Missano een open vraag blijft”.

Foto's: Thems Racing - Supercar Challenge - Martijn Wouters - Georges De Coster
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Circuit Internationaal op donderdag 17 maart 2016.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons