Nieuwjaarsrace: Nabeschouwing Munckhof Racing
Met de eerste plek als uitgangspositie ging Henry als eerste aan de slag met de BMW Z4. Hij kwam uitstekend van zijn plek en wist goede tijden te rijden. Het leek een competitieve strijd te worden met bolides uit de hogere eerste divisie.
Na twintig minuten racen was het echter klaar voor de Amerongse coureur. Hij stuurde de bolide de pitstraat in om zijn team vroegtijdig te bezoeken Al heel snel werd de auto de pitbox ingeduwd en de deur gesloten.
Henry verklaarde: “Dit is heel jammer, het ging lekker maar we kregen problemen met het differentieel. Er bleek een bout afgebroken te zijn en dus konden we niet verder.” Eric vulde zijn teamgenoot aan: “We denken dat de staande start de oorzaak is van het afbreken van een bout van het differentieel. Al vervangen we die bouten heel regelmatig, zoiets kan gebeuren. Heel jammer, dit is natuurlijk niet waarvoor we naar Zandvoort zijn gekomen. Helaas kunnen we het ook niet snel repareren omdat we het hele subframe moeten demonteren om er goed bij te kunnen komen. Heel zonde want het ging erg goed in de trainingen, we reden steeds prima tijden. Maar helaas. Ik kan alleen maar zeggen ‘Racen is omgaan met teleurstellingen’. In maart tijdens de Final 4 zijn we er weer bij!”
Uitslag (top acht algemeen klassement)
1 Cools & Van Riet, 2 Marcel van Berlo & Bob Herber, 3 Tischner & Beck, 4 Van de Berge & Hilders, 5 De Borst & De Groot, 6 Rijnbeek & Taheri, 7 Hart & Bleekemolen, 8 Fischer & Assmann, DNF Eric van de Munckhof & Henry Zumbrink
Munckhof Racing press
Tweet