Nieuws uit de IMSA-paddock
*** Meyer Shank Racing betaalde afgelopen seizoen serieus leergeld. Het team nam voor het eerst deel in de DPi klasse en het liep daar allesbehalve vlot. Daarom besloot het zijn twee piloten te ontslaan en er twee nieuwe aan te nemen. Zo zal Oliver Jarvis overkomen van het nu gestopte Mazda DPi-project. Hij zal bijgestaan worden door landgenoot Tom Blomqvist - dit jaar nog teamgenoot van Stoffel Vandoorne bij Jota. Voor de endurance-races kan men verder rekenen op Hélio Castroneves, die voor het team uitkomt in de IndyCar Series. Wie de laatste piloot wordt voor de Rolex 24 wordt in de nabije toekomst bekend gemaakt.
*** Iemand die nog zijn zinnen heeft gezet op de Rolex 24 is Romain Grosjean. Verschillende bronnen meldden namelijk dat de Fransman wel eens zou kunnen instappen bij Wayne Taylor Racing. Teambaas Wayne Taylor zelf ontkent dat er al iets op papier zou staan. WTR gaat wel terugkeren met hun vast duo Ricky Taylor en Filipe Albuquerque, al is het de vraag of Alexander Rossi - die mee gezorgd heeft voor de Michelin Endurance Cup winst - nog aanwezig zal zijn bij de endurancewedstrijden.
*** United Autosports heeft bevestigd dat het volgend seizoen alle wedstrijden van de Michelin Endurance Cup zal afwerken in de LMP2. Dit jaar werkte het team een gelijkaardig programma af, op de Rolex 24 na en zowel in de LMP2 als de LMP3. Volgend jaar zal het wel aanwezig zijn voor alle wedstrijden met al zeker Jim McGuire en Guy Smith als rijders. Derde piloot op de wagen is Phil Hansson, terwijl de laatste persoon op een later tijdstip bekend gemaakt wordt.
*** John Doonan - de grote baas bij IMSA - bevestigde dat LMP3 ook in 2022 deel uit zal maken van de grid in het IMSA WeatherTech Sportcar Championship. Afgelopen jaar werd deze klasse overgeheveld naar de topklasse om de deelnemers wat aan te dikken en was vooral actief in de manches van de Michelin Endurance Cup, waarbij tien wagens nog deelnamen aan de afgelopen Petit Le Mans race. Wat de toekomst na 2022 zal brengen voor de klasse is wel nog niet bekend. Daarnaast blijft de IMSA Prototype Challenge nog steeds actief.
*** Cetilar Racing gaat volgend seizoen ook deelnemen aan de IMSA WeatherTech Sportscar Championship, hetzij in de Michelin Endurance Cup. Het Italiaanse team gaat daarvoor een Ferrari 488 GT3 Evo 2020 inzetten, die geprepareerd wordt door AF Corse. Ook de line-up is al bekend. Zo zullen Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto en Antonio Fuoco het vaste trio vormen en worden zij aangevuld door Alessio Rovera voor de Rolex 24. Vorig seizoen kwam het team ook al over naar Florida, toen nog met de Dallara P217 LMP2, eveneens gerund door AF Corse.
*** Paul Miller Racing liet na Petit Le Mans optekenen dat het niet meer zal aantreden in IMSA met de Lamborghini. Nochtans was het Amerikaanse team vrij succesvol met dit merk, waarbij er zes keer gewonnen werd, 25 maal op het podium geëindigd werd en tienmaal de pole behaald werd. Reden voor de breuk zou zijn dat Lamborghini het team een kans aanbood om in GTD Pro aan de start te verschijnen met fabriekspiloten, maar het team het niet zag zitten om de vaste namen Bryan Sellers en Madison Snow te laten vallen hiervoor.
Foto's: IMSA - Racing International Photography - Paul Miller Racing
Tweet