van der Horst

Nieuwssprokkels in aanloop van de 6 Hours of Spa

Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 HYBRID
Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 HYBRID
Toyota heeft zijn wagens voor de 6 Hours of Spa uitgerust met een “low drag” koetswerk dat ook zal gebruikt worden bij de 24 Heures du Mans. Op Le Mans speelt topsnelheid een grotere rol gezien het lange rechte stuk van Hunaudières en elk jaar gebruikt Toyota er een aangepast koetswerk. Gezien er geen testdag is dit jaar in Le Mans geldt de race in Spa nog meer als anders als laatste voorbereiding voor de etmaalrace. Rebellion Racing daarentegen gebruikt op zijn wagen het standaard koetswerk dat al te zien was bij de vorige races.
Team Project 1 - Porsche 911 RSR GTE
Team Project 1 - Porsche 911 RSR GTE
De Porsche 911 RSR #56 van Team Project 1 steekt in volledig nieuw wit kleedje. Met de komst van Egidio Perfetti volgde ook zijn sponsor Mentos waardoor de wagen nu rijdt in de wit/blauwe kleuren van de snoep- en kauwgumfabrikant.



TF Sport - Aston Martin Vantage GTE
TF Sport - Aston Martin Vantage GTE
Ook de Aston Martin Vantage van TF Sport maakt gebruik van een nieuw kleurenschema, de wagen kleurt nu overwegend rood. Het team concentreert zich dit jaar op zijn GTE-programma en reduceert zijn deelnames met de Vantage GT3, waardoor TF Sport ook niet aanwezig zal zijn bij de 24 Hours of Spa..


Red River Sport - Ferrari 488 GTE Evo
Red River Sport - Ferrari 488 GTE Evo
Uiteindelijk telt de GTE Am klasse elf deelnemers en geen tien, op het laatste moment schreef Red River Sport een Ferrari 488 GTE Evo in. Het team zag oorspronkelijk af van deelname wegens de strenge quarantainemaatregelen die gelden voor Britten die terugkeren uit België.

De Cetilar Racing Dallara P217 moet tijdens de race een stop and go penalty uitzitten van 20 minuten omdat volgens de WEC verantwoordelijken de metalen delen van de tankinstallatie niet geaard waren!

Aston Martin Vulcan AMR Pro
Aston Martin Vulcan AMR Pro
Die maatregelen hebben er voor gezorgd dat het voorprogramma van de WEC race, dat voornamelijk bestond uit Britse series, zo goed als helemaal in het water is gevallen. De wedstrijden van de Aston Martin Masters Endurance Legends werden gewoonweg geschrapt en voor de Britcar invitation race zakten slechts drie wagens, waaronder wel een spectaculaire Aston Martin Vulcan AMR Pro,
Revolution A-One
Revolution A-One
af naar de Ardennen. Gelukkig wordt het startveld aangevuld door een tiental deelnemers aan de Revolution Trophy. Deldiche Racing, dat oorspronkelijk het startveld zou vervoegen met drie Norma’s, zag in laatste instantie af van deelname aan de Britcar races nadat de wagens een ongunstige balance of performance werd opgelegd.

Foto's: Niels Vaeck
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op zaterdag 15 augustus 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6H Spa.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons