Nieuwssprokkels in de aanloop naar de Grote Prijs van Hongarije
Nog volgens Motorsport zou Bernie Ecclestone een akkoord hebben gesloten met de organisatie van het circuit te Imola om de Grote Prijs van Italië te organiseren vanaf 2017. De Autodromo Enzo e Dino Ferrari zou zo voor het eerst sinds 2006 terug op de kalender staan en de plaats van het in financiële moeilijkheden verkerende Autodromo Nazionale di Monza vervangen. Hoewel de afspraak rond is, heeft deze geen bindend karakter zolang de voorzitter van de Italiaanse autosportbond, Angelo Damiani, er niet mee akkoord gaat. Damiani staat bekend als een Monza-liefhebber. Hoe dan ook zijn ze in Imola reeds bezig met een nieuwe perskamer en een nieuw medisch centrum te bouwen. Of Imola Monza definitief vervangt of dat er een rotatiesysteem komt zoals in Duitsland tussen de Hockenheimring en de Nürburgring, is onduidelijk.
Esteban Ocon zal in Hongarije voor Renault mogen testen op vrijdag nadat hij dat eerder al mocht doen in de Spaanse en de Britse GP's. Ocon maakt deel uit van het rijdersprogramma van Mercedes, maar is tegelijk ook reserverijder van Renault F1. Gevolg is dat hij tijdens de Britse vrije training in het geel te vinden was en enkele dagen later tijdens de tests op datzelfde Silverstone in het zilver. Ocon maakte een goede indruk op teambaas Frederic Vasseur en afgelopen weekend scoorde de Europese F3-kampioen van 2014 zijn eerste DTM-punten op Zandvoort.
Damon Hill, de wereldkampioen van 1996, plant de oprichting van een nieuw orgaan waar professionele rijders hun stem kunnen laten horen. Deze Professional Racing Drivers Assocation zou te vergelijken zijn met de GPDA alleen dat het niet, zoals deze laatste, beperkt zou blijven tot de F1. Of de PRDA een succes kan worden weet de Brit niet te zeggen, maar hij acht het belangrijk dat in de autosport het unieke standpunt van de rijders meer aandacht krijgt. Racepiloten zouden volgens Hill mee moeten beslissen hoe hun sport eruit ziet.
Foto's: Racing International Photography
Tweet