van der Horst

NOLA: Minder geslaagd weekend voor Jan Heylen

Wright Motorsports - Porsche 911 GT3 R
Wright Motorsports - Porsche 911 GT3 R
NOLA Motorsports Park was dit weekend het circuit dat de tweede manche van de GT World Challenge America ontving, nadat het nieuwe Ozarks Raceway moest afzeggen. Jan Heylen en zijn teamgenoot Charlie Luck kwamen in hun Wright Motorsports Porsche naar New Orleans als leider in het Pro-Am klassement, maar na een moeilijk weekend zijn ze nu terug op achtervolgen aangewezen.
  • Skylimit Events
Het was vooral Luck die de meeste problemen kende. Na moeilijke kwalificaties voor het team, stond de Amerikaan al vrij vroeg geparkeerd in de eerste race. Luck kreeg de wagen nog terug naar de pits waar bleek dat er schade was aan de splitter. Wright Motorsports besloot om die te repareren en terug buiten te gaan om alsnog punten te verdienen. Uiteindelijk eindigden ze als tiende in de klasse. Ook race twee werd een zware tocht. Heylen vertrok vanaf een twaalfde plaats en kon in zijn stint zes plaatsen goed maken. Luck deed nog mee voor een podiumplaats, totdat hij geraakt werd door een concurent en van de baan schoof. Uiteindelijk behaalde hij nog de zesde plaats in de klasse.

K-PAX Racing - Lamborghini Huracan GT3 Evo
K-PAX Racing - Lamborghini Huracan GT3 Evo
Vooraan waren Michele Beretta en Andrea Caldarelli de grote slokoppen van het weekend. De K-PAX Racing Lamborghini behaalde namelijk tweemaal de overwinning, Op zaterdag werd het zelfs een 1-2 voor het team met de zusterwagen van Misha Goikhberg en Jordan Pepper op plaats twee, terwijl de CrowdStrike Racing by Riley Motorsports als derde eindigde en tevens beste in de Pro-Am was. Zondag ging de tweede plaats naar de Racers Edge Motorsports Acura van Ashton Harrison en Mario Farnbacher, die de beste was in Pro-Am. De derde plek ging naar Steven Aghakhani en Loris Spinelli in de US Racetronics Mercedes.

Foto's: GT World Challenge America



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Circuit Internationaal op maandag 23 mei 2022.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons