van der Horst

Nordschleife: Tassi (Honda) en Bennani (Audi) snelst in FP2, Magnus voortijdig out

Attila Tassi - Liqui Moly Team Engstler Honda Civic
Attila Tassi - Liqui Moly Team Engstler Honda Civic
In een tweede oefensessie waarin meer dan één concurrent in het zicht van de finishlijn de voet van het gas leek te halen, zette Attila Tassi (Liqui Moly Team Engstler Honda) de snelste tijd op de klokken. De jonge Hongaar deed een halve seconde beter dan Mehdi Bennani die zich andermaal de snelste van de vier Comtoyou Audi-rijders toonde. Beiden verwezen Yann Ehrlacher naar de derde plaats, de Lynk&Co-rijder moest zijn derde snelle ronde afbreken nadat naar verluidt de stuurbekrachtiging het liet afweten. Beide BRC Hyundai's van Mikel Azcona en Norbert Michelisz vervolledigden de top vijf.
  • STX Motorhomes
Tom Coronel - DHL Comtoyou Team Audi Sport
Tom Coronel - DHL Comtoyou Team Audi Sport
Tom Coronel breide een snelle ronde aan elkaar die hem tijdelijk P4 opleverde. Doorgaand op zijn elan, bleek de  Nederlander iets te gretig waardoor hij finaal op P6 uitkwam voor Esteban Guerrieri, Thed Björk en Nathanaël Berthon die duidelijk geen topchrono nastreefde. Teammaat Gilles Magnus was met de snelste chrono in elk van de eerste drie sectoren op weg naar een prima tijd toen hij zich in sector vier verslikte en de rail raakte. Onze landgenoot bracht zijn bolide nog wel terug naar de pits, waar de crew het gezien de schade raadzamer achtte hem niet opnieuw de baan op te sturen. 

Naast het eerder aangehaalde probleem voor Ehrlacher, kreeg oom Yvan Muller net als in FP1 met splitter- en/of bandproblemen af te rekenen. Santiago Urrutia en puntenleider Nestor Girolami kampten eveneens met bandenproblemen en ook Rob Huff kende geen probleemvrije sessie.

Nordschleife - Free Practice 2

Foto's: FIA WTCR


 



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in FIA World Touring Car Cup op donderdag 26 mei 2022 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24H Nürburgring.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons