van der Horst

Nürburgring: Bentley boven in vrije training

M-Sport Bentley Continental GT3
M-Sport Bentley Continental GT3
De ISR Audi van ondermeer Frédéric Vervisch voerde lang de tabellen aan tijdens de eerste vrije training voor de Blancpain Endurance Series-finale op de Nürburgring. In de eindfase gingen de #7 M-Sport Bentley en de #66 Black Pearl Ferrari nog een tikje sneller. Andy Meyrick, Guy Smith en Steven Kane maken in hun Bentley mathematisch nog een kans op de titel, hun weekend ging dus goed van start.
  • Powercars
#2 WRT Audi R8 LMS
#2 WRT Audi R8 LMS
Net als tijdens de Bronze-sessie eerder op de dag kenden enkele deelnemers problemen. Zo diende de training ongeveer halverwege gestopt te worden voor een schuiver van de Leonard Motorsport Aston Martin, de schade bleef gelukkig beperkt. Met nog enkele seconden op de klok ging nog een Engelse bolide de boer op, dit keer de #58 Von Ryan McLaren met Rob Bell achter het stuur. De sessie werd daarop opnieuw stilgelegd en niet meer hervat, de McLaren werd met een kapotte achterwielophanging teruggebracht naar de pits.

De WRT Audi van ondermeer Laurens Vanthoor kreeg hulp van... een andere Audi
De WRT Audi van ondermeer Laurens Vanthoor kreeg hulp van... een andere Audi
Kampioenschapsleiders Stéphane Ortelli en Frank Stippler eindigden als negende in hun #2 WRT Audi, gevolgd door hun teamgenoten Laurens Vanthoor, Robin Frijns en Jean-Karl Vernay in de #1. Hun Audi diende kort voor het einde wel weggesleept te worden door een interventievoertuig, al was er geen zichtbare schade. Wolfgang Reip, die de vierde plaats inneemt in het kampioenschap op negen punten van Ortelli en Stippler, parkeerde de Nissan die hij deelt met Katsumasa Chiyo en Alex Buncombe op de vijftiende plaats.

--- Uitslag Vrije Training BES Nürburgring 2015 (PDF) ---

Foto's: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Blancpain GT Endurance op zaterdag 19 september 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Nürburgring.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons